رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین خبرداد:

سلب صلاحیت از ۷۱ معدن استان قزوین

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۱۳:۴۶:۳۲
کد خبر: ۷۰۱۲۹۰
سلب صلاحیت از ۷۱ معدن استان قزوین
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین از سلب صلاحیت ۷۱ معدن استان به علت عدم اکتشاف خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی پرزحمت رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در دومین جلسه شورای معادن استان که به ریاست عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین، سیده حمیده زرآبادی نماینده قزوین؛ البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی، و جمعی از مسئولان در استانداری قزوین برگزار شد با اعلام این خبر گفت: امسال ۱۷۲ محدوده معدنی به مزایده گذاشته می شود که در ۱۰۱ محدوده اکتشافی کار خاصی نشده و ۷۱ معدن فاقد بهره برداری و سلب صلاحیت شده است.

دبیر شورای معادن استان در ابتدای جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه با ارائه گزارشی از عملکرد شورای معادن استان قزوین در سال گذشته گفت: در سال گذشته تعداد ۲۱ فقره پروانه اکتشاف صادر شد که با رشد خوبی همراه بود و ۱۴ فقره گواهی کشف هم صادر شد که ۷۵ درصد رشد داشت.

وی اضافه کرد: همچنین با صدور ۱۲ فقره پروانه پروانه بهره برداری شاهد افزایش ۱۰ درصدی در این زمینه بودیم که در این مدت ۱۸۶ فقره مجوز برداشت هم صادر شده که برای برداشت یک میلیون و ۴۳۵ هزار مترمکعب مواد معدنی مجوز داده شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین تصریح کرد: ۱۰ مورد از مجوز غیر برداشت مربوط به شهرداری و دهداری ها بوده و بخش خصوصی نیز ۴۳ مورد تخلف داشته که تاکنون ۶۰۰ میلیون تومان جریمه به نفع دولت از متخلفان دریافت شده است.

پرزحمت یادآورشد: در بخش معادن معارضان محلی و مسائل زیست محیطی از مشکلات محسوب می شود که با تشکیل جلسات کارشناسی برای حل آنها اقدام می کنیم.

وی تصریح کرد: فعالیت در بخش معدن مشکلات خاص خود را دارد و اگر قرار شد مجوز بدهیم باید همه موارد بررسی شود و حمایت لازم نیز صورت گیرد تا متقاضی بی اعتماد نشود.

استاندار قزوین هم در این جلسه گفت: با توجه به ظرفیت معادن استان به طور حتم باید در صدور مجوزهای بهره برداری، ضوابط زیست محیطی را نیز رعایت کنیم تا در آینده با مشکلی در این زمینه روبه رو نباشیم.

نماینده قزوین؛ البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه اظهارکرد: در جهت پیشگیری از هر گونه مشکل در آینده، باید علاوه بر بحث های فنی، برخی ملاحظات محلی را نیز در نظر بگیریم.

در این جلسه مشکلات سه معدن کار مطرح و پس از بیان دیدگاهها و مشکلات برای رفع آنها تصمیم لازم گرفته شد.

در خصوص یک معدن شن و ماسه و آهک در آبیک مقرر شد با اعمال ماده ۲۲ برای حل اعتراض مردمی در خصوص تغییر سینه کار، حفظ چشمه مسیر اقدام لازم صورت گیرد تا موافقت صورت گیرد.

همچنین در مورد دو معدن دیگر هم ضمن تاکید بر رفع آلودگی زیست محیطی و توجه به دغدغه های محلی، تصمیماتی گرفته شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز