با حضور متولیان صنعت قزوین صورت گرفت؛

برگزاری همایش مدیریت مصرف انرژی در صنایع

۱۳۹۷/۰۲/۰۶ - ۱۵:۰۹:۴۸
کد خبر: ۷۰۱۳۲۴
برگزاری همایش مدیریت مصرف انرژی در صنایع
همایش مدیریت مصرف انرژی در صنایع و کاهش مصرف برق در واحدهای صنعتی و تولیدی با حضور متولیان این بخش برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در راستای مدیریت مصرف انرژی در صنایع همایشی با همین مضمون به همت شرکت توزیع نیروی برق قزوین با حضور سعید بهادیوند چگینی مدیرعامل و سید محمد قافله باشی معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین و جمعی از مدیران و متولیان صنعت در سالن اجتماعات شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین برگزار شد.

در این همایش سیاست های صنعت برق برای کاهش مصرف برق در واحدهای صنعتی و تولیدی تشریح و بر لزوم تحقق این امر تاکید شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در این همایش از مصرف ۴۴.۲۱درصد انرژی برق تولید شده در استان در صنایع خبرداد و گفت: با مدیریت مصرف می توانیم از تابستان بدون خاموشی عبور کنیم.

بهادیوند چگینی سرانه مصرف سالانه‌ گاز در ایران را ۱۷۰۰ مترمکعب و در جهان ۶۰۰ مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: میزان مصرف ما ۳ برابر میانگین جهانی است.

وی یادآورشد: به طور متوسط، ایران حدود ۴ برابر میانگین جهانی انواع انرژی‌ها را مصرف می‌ کند و طبق آمارهای رسمی، ایران بعد از کشورهای آمریکا و روسیه، در رتبه سوم مصرف جهان قرار دارد.

معاون خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین نیز در این همایش از پرداخت بیش از ۱۶میلیارد ریال پاداش به مشترکان همکار از سوی صنایع طی سال گذشته با صرفه جویی ۷۵مگاواتی خبرداد و گفت: وجود بیش از ۴۴۰۶ مشترک صنعتی در استان از مجموع ۵۸۵ هزار مشترک که معادل ۴۴.۲ درصد کل مشترکان است نشان دهنده اهمیت صنعت و لزوم مدیریت مصرف برق در این بخش است.

قافله باشی با بیان اینکه ۴۸ درصد مصرف انرژی در این حوزه است افزود: استفاده از انرژی در تولید از شاخص های خوب استان تلقی می شود که باید این رویه ادامه داشته باشد.

در این مراسم از ۲۰ واحد صنعتی که در تابستان با مدیریت مصرف با شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین همکاری داشتند تقدیر و هدایای نقدی به آنها داده شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما