نماینده قزوین در مجلس بیان کرد؛

توسعه مهارت آموزی شاه کلید حل بیکاری

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۱۲:۴۶:۰۷
کد خبر: ۷۰۲۷۰۵
توسعه مهارت آموزی شاه کلید حل بیکاری
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی توسعه مهارت آموزی را شاه کلید حل بیکاری در جامعه دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ سیده حمیده زرآبادی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی در نشست هم اندیشی با بانوان شاغل اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاههای آزاد استان که با حضور مدیر کل و معاون فنی حرفه ای قزوین، روسای مراکز و کارشناس مسئول حراست، فرماندار و بخشدار البرز در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهارکرد: توسعه مهارت آموزی و کارآفرینی کلید اصلی حل معضل بیکاری است.

زرآبادی عنوان کرد: زنان نقش مهمی در توانمند سازی نیروی انسانی با آموزش های مهارتی دارند.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور در بین بانوان شاغل در مجموعه فنی و حرفه ای و تبریک روز جوان، گفت: زندگی سالم، با نشاط و امید، شعار امسال هفته سلامت است و بانوان نقش بسزایی در این امر مهم دارند و می توانند این ویژ گی ها را از خانه و خانواده به جامعه انتقال داده تا جامعه سالمی داشته باشیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی برای جوانان دانش آموخته در کشور،افزود: ضروری است به منظور جذب پایدار جوانان به بازار کار، فرهنگ مهارت آموزی بین این قشر نهادینه شود.

 زرآبادی با بیان اینکه جامعه  با وجود بانوان در کنار آقایان معنا پیدا می کند بر نقش مهم زنان در توانمندسازی نیروی انسانی با آموزش های فنی و حرفه ای تأکید کرد.

زرآبادی از حاضرین خواست نظرات و مشکلات خود را در حوزه های مختلف به ایشان اعلام تا پیگیری لازم صورت پذیرد.

در ادامه منصور جلیلوند مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد حضرت علی اکبر(ع) به بیان عملکرد آموزشی این اداره کل در بخش دولتی و خصوصی طی سال گذشته پرداخت و توسعه آموزش های مهارتی در سال 97 را بر اساس نیاز بازار کار و حمایت از تولید ملی عنوان کرد و افزود: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بدون مهارت آموزی محقق نمی شود.

جلیلوند تصریح کرد: این اداره کل با وجود مراکزی با پتانسیل بالا و ظرفیت های گوناگون آموزشی و وجود آموزشگاههای آزاد در سطح استان سعی داشته تا در راستای توانمند کردن افراد فاقد مهارت نقش مهمی در حل مشکل اشتغال افراد بخصوص جوانان داشته باشد.

فرماندار البرز نیز در این دیدار بر نقش مهم آموزش های مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان تأکید کرد و افزود: آموزش های فنی و حرفه ای پیش نیاز فعالیتهای اقتصادی می باشد.

ربیعی بخشدار البرز هم با بیان فاصله زیاد بین دانشگاه و صنعت و نبود مهارت بین آنان، گفت: کسب مهارت توسط دانشجویان، شرایط اشتغال آنها را فراهم می کند.

در آغاز این نشست نمایندگان مدیران و مؤسسان آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای به طرح مباحث و مشکلات خود در زمینه های مختلف پرداختند.

در پایان این نشست از کارآفرینان و آموزشگاههای آزاد برتر و کارکنان بخش دولتی تقدیر به عمل آمد.

فنی حرفه ای2

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز