استاندار قزوین خواستار شد؛

رفع موانع بکارگیری جوانان در بدنه دولت/ بیکاری در قزوین کاهش یافت

۱۳۹۷/۰۲/۱۶ - ۱۲:۱۳:۱۲
کد خبر: ۷۰۴۱۹۴
رفع موانع بکارگیری جوانان در بدنه دولت/ بیکاری در قزوین کاهش یافت
زاهدی گفت: بدنه دولت باید جوان شود تا بتوانیم از ظرفیت و توانمندی این قشر بیشتر و بهتر بهره مند شویم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ استاندار قزوین عبدالمحمد زاهدی در ششمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و آئین گرامیداشت روز جوان که در یکی از تالارهای شهر قزوین برگزار شد، افزود: استفاده از نیروهای نخبه و توانمند در دستور کار جدی استان است.

وی با بیان اینکه به استفاده از جوانان در ادارات دولتی اعتقاد داریم، ادامه داد: متاسفانه موانع قانونی و محدودیت هایی در این زمینه وجود دارد که باید در سطح کلان کشور حل و فصل شود تا از ظرفیت و توانمندی های جوانان بتوانیم بهتر استفاده کنیم.

زاهدی در ادامه به چالش های عمده جوانان در جامعه اشاره کرد و گفت: موضوع اشتغال یکی از مواردی است که امسال مورد توجه جدی دولتمردان قرار گرفته و در قانون بودجه سال 97 نیز دولت و مجلس با همکاری هم برای تحرک بیشتر در این بخش اقدام به عمل آورده اند.

به گفته وی، سال گذشته در این استان نسبت به سال 95 یک درصد کاهش نرخ بیکاری را شاهد بودیم که البته این به معنی رفع این مشکل نیست.

زاهدی نرخ بیکاری استان را در حال حاضر 10.7 درصد اعلام کرد و افزود: قزوین ظرفیت ایجاد اشتغال را دارد و امیدواریم امسال نیز با همکاری بخش های خصوصی و دولتی اقدام های خوب و مثمر ثمری در این زمینه صورت گیرد.

وی با اشاره به ازدواج جوانان، گفت: این دغدغه جوانان نیز به طور مشخص به مساله اشتغال باز می گردد که در صوت رفع آن این معضل نیز حل و فصل می شود.

استاندار قزوین حضور فعال جوانان در عرصه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی را یادآور شد و ادامه داد: امروز به دلیل برخی مشکلات، قدری ناامیدی و سرخوردگی را در بین جوانان نظاره گر هستیم که امیدواریم با امید به آینده شاهد رفع این دوره سخت و حساس باشیم.

زاهدی در پایان به ایجاد نشاط اجتماعی در جامعه تاکید کرد و گفت: با همت وزارت و ادارات ورزش و جوانان و سایر سازمان ها، نشاط اجتماعی خوبی در جامعه ایجاد شده که نسبت به سال های گذشته بسیار مشهود هستند.

استانداری2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز