مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری قزوین خبر داد؛

برگزاری دوره آموزشی امداد و نجات در سیلاب و آبهای خروشان در قزوین

۱۳۹۷/۰۲/۱۷ - ۱۴:۳۴:۳۴
کد خبر: ۷۰۴۵۶۲
برگزاری دوره آموزشی امداد و نجات در سیلاب و آبهای خروشان در قزوین
ابوالفضل ذوالقدر گفت: به منظور ارتقای دانش علمی و مهارت عملی آتش نشانان قزوین، دوره آموزشی امداد و نجات در سیلاب و آبهای خروشان ویژه پرسنل سازمان آتش نشانی قزوین برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ ابوالفضل ذوالقدر مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین اظهار کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل گرما و افزایش احتمال وقوع حوادث غرق شدگی در رودخانه ها و کانال های آبرسانی و لزوم بازآموزی و کسب مهارتهای تخصصی مرتبط با امداد و نجات در این رابطه؛ کارگاه آموزشی سه روزه با بهره گیری از اساتید مجرب این رشته از سازمان آتش نشانی قزوین از  تاریخ  15 تا 17 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد.

وی با اشاره به شرکت تعداد 90 نفر از فرماندهان و کارکنان سازمان آتش نشانی قزوین در این دوره افزود: تمامی پرسنل عملیاتی چهار ایستگاه "شهید بابایی، مینودر، شهید مفتح و پونک" در این دوره حاضر شده و با مدرنترین و آخرین تکنیکهای امداد و نجات در سیلاب و آبهای خروشان آشنا شدند.

ذوالقدر در ادامه هدف از برگزاری این دوره آموزشی را افزایش توان علمی و عملیاتی هر چه بیشتر آتش نشانان در برخورد با حوادث مرتبط عنوان کرد و افزود: در این کارگاه آموزشی اصول و تکنیکهای نجات از کانال های آبرسانی و رودخانه ها، معرفی و نحوه استفاده از تجهیزات پیشرفته، روشهای عملیات در سیفون ها و سدها، نحوه اعزام تیم های امدادی و استقرار در محل حادثه و چگونگی جستجو در سیلاب مطرح و مورد آموزش و بازنگری قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر سازمان آتش نشانی قزوین برای مقابله با این حوادث از تجهیزات و امکانات مناسبی برخوردار است و پرسنل عملیاتی این سازمان با آموزش و تمرینات مستمر آماده خدمت رسانی به شهروندان در مواقع بحران می‌باشند.

وی در خاتمه گفت: در ماه آینده ‌آتش نشانان در ادامه برگزاری این دوره در کارگاه عملی امداد و نجات در سیلاب حاضر شده و سپس با اجرای مانورهای عملیاتی مرتبط توانایی های خود را در زمینه امداد رسانی در زمان مواجهه با حوادث سیلاب به محک ارزیابی خواهند گذاشت.

این دوره آموزشی توسط حمیدرضا ململی رئیس ایستگاه شماره 2 شهید بابایی تدریس شد.

اتش نشانی (2)

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز