معاون امورهماهنگی خواستار شد؛

نظارت جدی در دفع پسماندهای بهداشتی و صنعتی استان قزوین

۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۱۴:۱۵:۰۰
کد خبر: ۷۰۶۷۷۳
نظارت جدی در دفع پسماندهای بهداشتی و صنعتی استان قزوین
فرخزاد گفت: ساماندهی پسماندها نقش اساسی در بهداشت محیط زیست مردم دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخزاد معاون امور هماهنگی استاندار در جلسه کارگروه مدیریت پسماند با بیان این مطلب افزود: تاکنون اقدامات مناسبی در استان در جهت بهبود مدیریت و ساماندهی پسماندها صورت گرفته است، اما این اقدامات کافی نیست.

معاون امور هماهنگی استاندار ادامه داد: با توجه به اهمیت مساله پسماندها که نقش اساسی در بهداشت محیط زیست مردم دارد، طی جلسه ای که در  سازمان شهرداری ها برگزار شد مباحثی در این خصوص مطرح گردید، همچنین اعتبارات خوبی نیز از صندوق توسعه ملی مصوب شده است، اما نیاز است که اقدامات در این زمینه را تسریع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استانداری در این زمینه عنایت کامل خواهد داشت و از تمام توان، امکانات قانونی و اختیارات استفاده خواهیم کرد تا این روند را بهبود بخشیم.

معاون امورهماهنگی عمرانی استاندار،ضمن مهم برشمردن ساماندهی پسماندهای صنعتی، عفونی و شیمیایی گفت: بازرسی ها در این زمینه می بایست به صورت جدی و مستمر صورت گیرد.

وی افزود: می بایست تمامی روشهای کنترلی همچون نصب دوربین های مدار بسته و  روی شرکت عصر صنعت سبز که عهده دار بی خطرسازی پسماندهای عفونی بیمارستانهاست؛ اعمال شود و کارشناسان و مسئولین ذی ربط نیز بتوانند از آنجا بازدید داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: اگر تخلفی در آن واحد صورت گیرد حتما برخورد جدی خواهد شد.

فرخزاد در خصوص شرکت های کوچکی که با مجوز شرکت پرچمداران اقدام به جمع آوری بازیافتی ها می نمایند، تاکید کرد: شرکت مذکور صلاحیت لازم برای ارائه مجوز را ندارد و این شرکتها می بایست شناسایی و تعطیل شوند و شرکت هایی که مجوز رسمی دارند نیز اگر مورد تایید محیط زیست و علوم پزشکی نباشند با مصوبه کارگروه تعطیل خواهند شد.

وی تصریح کرد: تنها داشتن مجوز نمی تواند ملاک عمل این شرکت ها باشد و اگر واقعا در این زمینه خطری شهروندان را تهدید کند، برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

در این جلسه که با حضور مهندس صالحی سرپرست امور شهری و شوراها و اعضای کارگروه مدیدیت پسماند برگزار شد؛ اقدامات صورت گرفته در این خصوص توسط نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، محیط زیست اعلام و مورد بررسی قرار گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز