معاون شرکت توزیع نیروی برق قزوین با کاهش بارندگی ها؛

۴هزار مگاوات برق کاهش می یابد

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۱۴:۲۴:۴۸
کد خبر: ۷۰۷۱۸۶
۴هزار مگاوات برق کاهش می یابد
قافله باشی: بدلیل کاهش بارندگی و کاهش تولیدات نیرو گاههای برق آبی 4هزار مگاوات کاهش تولید برق خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ همایش مدیریت مصرف برق  ویژه صنایع با حضور معاونت فروش و  خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق قزوین، مدیریت امور برق  شهرستان البرز و رئیس انجمن صنفی بهینه سازی مصرف انرژی و جمعی از صنعتگران استان قزوین در سالن همایشهای اداره آتش نشانی شهرستان البرز  برگزار شد.

سید محمد قافله باشی معاونت فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق قزوین گفت: اهمیت برگزاری  و  استقبال از این نوع همایش ها انتفاع طرفین را در پی خواهد داشت.

وی ادامه داد: امسال با  ۲۰۰ ساعت کمبود انرژی برق مواجه هستیم که این کمبود بیشتر در ماههای تیر و مرداد نمود پیدا می کند که احداث نیروگاه برای جبران کمبود فوق  هزینه های بسیار سنگینی را در پی خواهد داشت و این امر بیانگر  اهمیت موضوع  مدیریت مصرف می باشد.

سید  محمد قافله باشی در ادامه گفت: بدلیل کاهش بارندگی و کاهش تولیدات نیرو گاههای برق آبی  ۴۰۰۰ مگاوات کاهش تولید برق خواهیم داشت و برای مدیریت مصرف سهم   ۵۰ مگاواتی تعیین شده از سوی توانیر به همکاری و کاهش مصرف صنایع استان نیاز مندیم.

وی افزود: سال گذشته ۲۰ شرکت همکار در برنامه های ذخیره عملیاتی، کاهش بار  برنامه ریزی شده و استفاده از مولدهای اضطراری یا خود تامین با جابجایی  فعالیتهای خود از ساعات اوج بار به ساعات کم باری بخصوص درماههای تیر ومرداد با شرکت توزیع توافقنامه امضا کردند و ضمن برخورداری، ۱۶میلیارد ریال  پاداش دریافت کرده اند.

معاونت فروش  و  خدمات مشترکین  شرکت توزیع برق در ادامه اظهار داشت: در سال ۹۶ برای مشترکین فیدر مستقیم این امکان ایجاد شد تا ازطریق نرم افزار های موبایلی و اینترنت، لحظه به لحظه میزان مصرف خود را مشاهده و مدیریت مصرف را اعمال نمایند که این امکان برای مشترکین صنعتی دارای کنتور فهام نیز تا دوماه آینده فراهم خواهد شد که گام مهمی در جهت حل مشکلات  پایش اطلاعات می باشد.

مهندس مجابی رییس انجمن صنفی بهینه سازی مصرف انرژی از دیگر سخنرانان این سمینار به دغدغه های زیست محیطی و کاهش منابع آبی و سوختهای فسیلی اشاره و عنوان کرد: با هدف رقابت محصولات داخلی با تولیدات  خارجی به لحاظ بهای تمام شده، صنایع می توانند  با مدیریت مصرف انرژی و کاهش هزینه ها از این طریق ، محصولات خود را  با قیمت پایین تری تولید و عرضه نمایند.

وی درخصوص ویژگی های انرژی نیروگاههای مقیاس کوچک افزود: هدف از طراحی نیروگاههای مقیاس را کوچک  استفاده  از انرژی  خورشیدی و کاهش فاصله تولید تا مصرف برق برای کاهش تلفات عنوان کرد.

نظر شما