مدیرکل دفتر روستایی استانداری تاکید کرد؛

حل مشکلات روستاها با فعالیت استارت آپ ها

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۱۴:۴۷:۱۸
کد خبر: ۷۰۷۱۹۷
حل مشکلات روستاها با فعالیت استارت آپ ها
نجفی گفت: برای حل مشکلات مناطق روستایی با رویکرد علمی، از فعالیت استارت آپ ها و ایده های نوین در مناطق مختلف شهری و روستایی حمایت می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "اکرم نجفی" مدیرکل دفتر روستایی استانداری در همایش شوراهای اسلامی بخش الموت غربی که در مجتمع فرهنگی شهر رازمیان برگزار شد، اظهارداشت: شوراهای با کمترین توقع و چشم داشت در مسیر توسعه مناطق شهری وروستایی نقش موثری ایفا کرده اند و کمک دولت بوده اند.

وی اضافه کرد: وقتی مصوبه ای با مشارکت شوراها و حضور مسئولان استان داریم باید در چارچوب قانون اجرایی شود زیرا این مسائل برخاسته از نیازهای منطقه و ساکنان است.

نجفی تصریح کرد: خدمات دولت از ابتدای دولت یازدهم در سطح گسترده ای ارائه شده و شاهد تحول اساسی در روستاها هستیم و تخصیص اعتبار به روستاهای فاقد دهیاری، توجه به اشتغال روستاییان، پرداخت هدفمند تسهیلات به روستاها از کارهای ارزشمندی است که باید از این فرصت برای رونق روستا و کارآفرینی استفاده کنیم.

وی بیان کرد: ساخت مرکز پسماند جمع آوری زباله در رازمیان، ایجاد اقامتگاه در روستای پرچکوه، روکش آسفالت روستاها، از کارهای خوبی است که در الموت غربی اجرا شده و آمادگی داریم برای سالم سازی محیط زیست از طرح های پسماند از سوی دهیاریها استقبال و حمایت کنیم.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین یادآورشد: اعتبارات اجرای طرح پسماند از محل منابع متمرکز برای توسعه و آبادانی روستاها تامین شده و با نظر بخشداران در اختیار روستاها قرار می گیرد.

وی گفت: بیمه واحدهای مسکونی روستایی از دیگر کارهای خوبی است که از سوی استانداری پیگیری شده و در حال طراحی در سامانه هستیم و از روستاییان و اعضا شورا انتظار داریم با نمایندگان اعزامی همکاری کنند.

نجفی تصریح کرد: حمایت از «استارآپ ها» از دیگر رویکردهای مسئولان استان است و تلاش می کنیم مشکلات جامعه روستایی را با نگاه علمی حل کنیم و اولین همایش فردا در دانشگاه بین المللی برگزار می شود که دو نفر از الموت غربی در آن شرکت خواهند کرد.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری قزوین اضافه کرد: با کمک جامعه دانشگاهی باید مشکلات روستایی را با سرعت بیشتری حل کنیم و با راه اندازی استارتاپ ها از ایده های برتر در این عرصه حمایت خواهیم کرد.

وی بیان کرد: باور داریم که برنامه های فرهنگی و ورزشی می تواند به تقویت نشاط اجتماعی کمک کرده و از آسیبها بکاهد به همین دلیل از برگزاری مسابقات ورزشی، همایش و برنامه های تاثیرگذار در روستاها و شهرهای کوچک حمایت می کنیم.

در این مراسم از شوراهای برتر و چهار پاکبان نمونه بخش الموت غربی تجلیل شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز