معاون عمرانی استاندار تصریح کرد:

شوراها ظرفیتی برای عمران و آبادانی روستاها

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۱۴:۵۲:۴۴
کد خبر: ۷۰۷۲۰۰
شوراها ظرفیتی برای عمران و آبادانی روستاها
فرخزاد گفت: شوراها ظرفیت بسیار ارزشمندی در تسریع عمران و آبادانی روستاها هستند که اگر مدیران آنها را جدی بگیرند کارهای خوبی صورت می گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین،"علی فرخزاد " معاون عمرانی استاندار درهمایش شوراهای اسلامی بخش رودبار الموت غربی که با حضور، همتیان مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، در مجتمع فرهنگی شهر رازمیان برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: باور داریم که اگر از ظرفیت شوراهای شهری و روستایی بیشتر استفاده شود می توانیم مشکلات مناطق را با سرعت بیشتری حل کنیم.

معاون عمرانی استاندار اضافه کرد: اگر مهارت و َآشنایی شوراها به قانون بیشتر شود قادریم ماموریتهای بیشتری را به منتخبان مردم بسپاریم اما به نظر می رسد نیازمند بازنگری و اصلاح قانون شوراها هستیم تا کارها روند بهتری پیدا کند.

معاون عمرانی استانداری قزوین یادآورشد: در حال حاضر بسیاری از اعضای شوراها از خود هزینه می کنند تا کار مردم راه بیافتد و گاهی نامهربانی هم می بینند و از سوی مسئولان مورد کم لطفی قرار می گیرند که زیبنده نیست.

وی  با بیان اینکه مدیران باید شوراها را جدی بگیرند، اضافه کرد: مدیران حق ندارند اعضای شوراهای اسلامی شهرها بویژه روستاها را که با طی مسافت های فراوان برای حل مشکلی به دستگاه اجرایی مراجعه می کنند معطل کنند و یا نپذیرند بلکه لازم است بسرعت به درخواست آنها پاسخ دهند.

فرخزاد اظهارداشت: در استان قزوین نگاه مسئولان حمایت از شوراهاست و در این راستا ۷۰ درصد اعتبارات ارزش افزوده به شهرها و ۳۰ درصد به روستاها داده می شود تا عمران مناطق شتاب گیرد.

وی اضافه کرد: حتی روستاهای فاقد دهیاری باید از حمایت و کمک استان برخوردار شوند تا منطقه محرومی نداشته باشیم که از توسعه عقب بماند.

فرخزاد  با اشاره تصویب ۱۵۰ طرح هادی روستایی در استان بیان کرد: در سال گذشته ۱۵۰ طرح هادی روستایی در استان تصویب شد و مردم بسیار استقبال کردند و امسال هم طرح هادی ۱۸۰ روستا عملیاتی خواهد شد و امیدواریم در نیمه دوم امسال مشکل طرح هادی در استان برطرف شود.

وی به ۴۰ هزار مترمربع اسفالت روستایی در الموت غربی اشاره و با تقدیر از خدمات بخشدار الموت غربی تصریح کرد: در میان ۱۹ بخشدار استان بدون شک تلاش آقای رحمتی بخشدار الموت غربی شاخص و برجسته است و کارهای انجام شده در دو سال گذشته توانسته بسیاری از مشکلات این منطقه را برطرف کند و طرح های خوبی نیز اجرا شده است.

فرخزاد اضافه کرد: ۴۰ هزارمترمربع روکش آسفالت در معابر روستایی، گازرسانی به ۲۰ روستا، اجرای طرح جمع آوری بهداشتی پسماند در بخش الموت غربی کار ارزشمندی است که توانسته رضایت ساکنان روستایی را فراهم کند.

وی گفت: پروژه بزرگ دیگری که برای خروج از بن بست در منطقه در حال اجراست جاده رحیم آباد به کلاچای است که در رونق گردشگری و توسعه و آبادانی الموت غربی بسیار موثر است.

فرخزاد با تاکید بر رونق گردشگری در الموت اضافه کرد: امسال شاهد رونق گردشگری در استان بودیم و بازدیدها ۳۸ درصد و اقامت گردشگران ۲۲ درصد افزایش یافت لذا رویکرد مسئولان استان این است که باید کار بیشتری در این زمینه انجام دهیم تا ظرفیت های گردشگری مناطق بویژه روستاها و بخش ها شکوفا شود.

وی گفت: سرمازدگی در استان خسارات جدی وارد کرده و با تشکیل جلسه در مدیریت بحران کشور درصدد گرفتن اعتبارات ملی هستیم تا مشکلات را کاهش دهیم.

معاون عمرانی استانداری قزوین بیان کرد: کشاورزان باید بیمه محصولات را جدی بگیرند تا در صورت بروز حوادث غیرمترقبه بخشی از خسارتها جبران شود.

وی گفت: استمهال وام بانکها، پرداخت تسهیلات با سود کم، برای کمک به کشاورزان خسارت دیده از راهکارهای کمک دولت است.

فرخزاد تصریح کرد: با امضاء تفاهم نامه با شرکت های بیمه ای نسبت به بیمه شدن مناطق مسکونی روستایی اقدام لازم صورت گرفته و روستاییان می توانند با پرداخت کمترین هزینه(ماهانه ۸ هزار تومان) تا سقف ۵۰ میلیون تومان از کمک بلاعوض در حوادث ناشی از زلزله برخوردار شوند.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز