استاندار قزوین تأکید کرد؛

کمبود نمازخانه در مدارس استان قزوین

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۱۵:۲۳:۲۴
کد خبر: ۷۰۹۲۸۵
کمبود نمازخانه در مدارس استان قزوین
عبدالمحمد زاهدی کمبود نمازخانه در مدارس استان را نیازمند توجه و احداث و ساخت نمازخانه ها را امری ضروری دانست.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در نشست ستاد اقامه نماز استان در استانداری با بیان این مطلب که با کمبود نمازخانه ها در مدارس استان مواجه هستیم، احداث و ساخت نمازخانه را امری ضروری تلقی کرده و افزود: می توان موضوع کمبود نمازخانه را در کمیته برنامه ریزی اعتبارات سال 97 لحاظ کرد تا توسط فرمانداران برای رفع این نیاز در نقاط مختلف اقدام شود.

زاهدی در خصوص احداث نمازخانه های مدارس استان گفت: برای ساخت نمازخانه های مدارس استان مشکلی از لحاظ قانونی وجود ندارد و کمبودها در این زمینه رفع می شوند.

استاندار به توجه برای اقامه نماز جماعت در مدارس تأکید کرد و ادامه داد: این امر ایجاب می کند که به نمازخانه واحدهای آموزشی توجه لازم به عمل آید و در این راستا باید از ظرفیت خیرین هم استفاده کنیم.

زاهدی در راستای ترویج فرهنگ نماز در میان نسل جوان و دانش آموزان عنوان کرد: برگزاری همایش ها، جشنواره ها، جشن های تکلیف و اهدای کتاب نیز می تواند موثر باشد و باید برای برنامه ریزی های متنوع در این زمینه اقدام شود.

استاندار قزوین در مقابله با درخواست روحانیون برای دریافت هزینه اقامه نماز در مدارس، گفت: براساس قانون، استانداری نمی تواند حق ایاب و ذهاب روحانیون را به آموزش و پرورش پرداخت کند اما می توان با همکاری دستگاه ها و شهرداری ها در این رابطه اقدام کرد.

زاهدی با توجه به کمبود امام جماعت در برخی نقاط استان از معلمان خواستار شد به عنوان امام جمعه در اقامه نماز جماعت حاضر شوند، تاحضور آنها در نماز جماعت این فریضه را در میان دانش آموزان رواج دهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز