رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین:

تشکل های مردم نهاد همیاران سازمان پسماند هستند

۱۳۹۷/۰۲/۳۰ - ۲۰:۴۴:۲۸
کد خبر: ۷۰۹۳۱۷
تشکل های مردم نهاد همیاران سازمان پسماند هستند
مجتبی منتظری: نشست های تخصصی با تشکل های مردم نهاد بصورت مستمر باعث می شود تا آنان با همیاری خود ، ما را در تمامی وظایف قانونی سازمان حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا ازقزوین؛ مجتبی منتظری، رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین هدف از نشست های مشترک با تشکل های مردم نهاد را برقراری مراودات کاری و هم افزایی بیشتر دانست و افزود: تلاش ما این است که این نشست های تخصصی با تشکل های مردم نهاد بصورت مستمر باعث می شود تا آنان با همیاری خود ما را در تمامی وظایف قانونی سازمان حمایت کنند.

منتظری با اشاره به حضور موفق این تشکل ها در مناسبت های خاص اضافه کرد: در نظر داریم تا با توجه به تجربه موفق تشکل های مردم نهاد در اجرای برنامه های مردمی و مناسبتی و با اخذ مجوز از شورای اسلامی شهر و شهرداری قزوین آموزش شهروندان را در محلات به آنان واگذار کرده تا آنان نیز با حضور در مساجد، مدارس و مهدهای کودک دوره های  آموزشی  را به صورت محله به محله و با موضوع پسماند در شهر قزوین و مناطق منفصل شهری برگزار نمایند.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین تاکید کرد: در صورت آموزش فراگیر شهروندان با موضوع پسماند علاوه بر کاهش تولید انواع زباله، مشکل تفکیک در مبدا نیز مرتفع گردیده و از هدر رفتن نیروی انسانی و سرمایه های مادی جلوگیری خواهد شد که با صرفه جویی در این زمینه بستر اجرای طرح های رفاهی و فرهنگی  فراهم خواهد شد .

سیده منیره قوامی، رییس کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی نیز با تقدیر از دغدغه تشکل های مردم نهاد در حوزه خدمات شهری و محیط زیست کفت: پسماند و مسائل خاص حاکم بر آن یکی از دغدغه های کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر قزوین است و با توجه به اهمیت موضوع، این کمیسیون تلاش خواهد کرد تا با همکاری و تعامل بالا با تشکل های مردم نهاد شهر قزوین به موضوع پسماند بپردازد.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین تفکیک از مبدا و کاهش تولید زباله را از جمله برنامه های کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورا عنوان کرد و افزود: در شهر قزوین نیز موضوع تولید و جمع آوری زباله از مهم ترین موضوع ها در حوزه خدمات شهری بشمار می رود و باید تلاش نماییم تا این میزان تولید با برنامه ریزی هرساله 2درصد کاهش داشته باشد.

قوامی تاکید کرد: بهترین نهادی که می تواند در این مسیر شورا و شهرداری را یاری نماید، سازمان های مردم نهاد هستند که از دل مردم برآمده و مردم هم به آنان اعتماد و اتکال دارند.

احد چگینی نیز با تاکید بر واگذاری آموزش های شهروندی به تشکل های مردم نهاد گفت: با واگذاری آموزش شهروندان به این تشکل ها علاوه بر جذب همکاران خوب آموزشی زمینه رقابت آنان را نیز فراهم می آوریم.

وی ضمن دعوت دوباره از تشکل های مردم نهاد جهت شرکت در این نشست ها تصریح کرد: تلاش خواهیم کرد تا از تشکل های مردم نهاد و با توجه به حوزه کاری و تخصصی آنان بصورت مشارکتی استفاده نماییم.

مهدیه سادات قافله باشی، عضو دیگر کمیسیون خدمات شهری و محیط زیست شورای اسلامی شهر قزوین نیز با توجه به ظرفیت های بالقوه تشکل های مردم نهاد خاطر نشان کرد: هر کجا که دستگاه های دولتی کار را به خود مردم واگذار کرده است، نتیجه خوبی حاصل شده است.

 

سخنگوی شورای اسلامی شهر قزوین با اشاره به برنامه خروج ایستگاه های خدمات شهری از میان بافت های مسکونی که با هدف تامین رفاه شهروندان انجام می گردد، تصریح کرد: امیدواریم با موافقت سایر اعضای شورای اسلامی شهر و ارائه مجوزهای لازم به شهردار محترم زمینه استقرار این تشکل های مردمی در این ایستگاه ها فراهم شده و عملا این ایستگاه ها به مراکز آموزشی محلات تبدیل شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز