دادستان قزوین:

نرخ عوارضی آزادراه قزوین به زنجان باید کاهش یابد

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۳:۵۲:۰۰
کد خبر: ۷۱۰۷۱۸
نرخ عوارضی آزادراه قزوین به زنجان باید کاهش یابد
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی اعلام کرد: بخش دولتی باید مبلغ عوارض آزادراه قزوین به زنجان را کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در جلسه واگذاری آزاد راه قزوین به زنجان که با حضور نمایندگان بخش خصوصی و دولتی در دفتر دادستان قزوین برگزار شد، گفت: بخش دولتی نیز باید مبلغ عوارض آزاد راه قزوین به زنجان  را کاهش داده و نرخ های متناسب با دولتی بودن عوارضی را اعلام کند و موظف است تمام درآمد های حاصل از این عوارضی را صرف نگهداری خود آزادراه کند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح کرد: حضور شرکت‌ های خصوصی بهره‌ بردار کنونی درعوارضی آزاد راه قزوین - زنجان غیرقانونی بوده و می بایست این شرکت ها 5سال پیش خلع ید می شدند. اکنون نیز آزاد راه قزوین به زنجان از بخش خصوصی گرفته و به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تحویل داده شد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: آزاد راه قزوین- زنجان در سال ۷۳ به طول ۱۸۰کیلومتر توسط  بانک ملی ایران با هزینه ۲۰میلیارد تومانی احداث شد و براساس قرارداد، مقرر شده بود بانک ملی در مدت ۲۰سال از محل اخذ عوارض در این آزادراه، هزینه‌ های ساخت خود را تامین کند.

دادستان مرکزی استان با بیان اینکه تا سال90 تمام هزینه‌ های ساخت این آزاد راه تامین شده است اما متاسفانه به مدت ۷سال این شرکت پیمانکار به صورت غیرقانونی فعال بوده است، گفت: این شرکت خصوصی، برابر قرارداد با وزارت راه و شهرسازی باید ۱۵درصد از محل درآمد‌های ناخالص خود را به راهداری برای هزینه‌ های مرمت، نگهداری و بهسازی تخصیص می‌داد که به این تعهد نیز عمل نکرده و به مسافران علیرغم گرفتن عوارض، خدمات شایسته ارائه نکرده است.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: همچنین پرداخت ۵درصد از درآمد ناخالص این شرکت بابت حسن انجام تعهدات به حساب وزارت راه و شهرسازی از دیگر تعهدات عملی نشده از سوی این شرکت خصوصی است.

وی در پایان بیان کرد: با تلاش‌ های بهره‌ برداران کنونی این عوارضی برای استمرار حضور غیرقانونی خود در این آزاد راه و با پیگیری های انجام شده طبق موعد مقرر برای تحویل ۶ایستگاه عوارضی قزوین- زنجان از شرکت‌ بهره بردار به دولت وارد عمل شدیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز