مدیرکل بنیاد شهید استان قزوین:

۱۳۵قزوینی در آزادسازی خرمشهر شهید شدند

۱۳۹۷/۰۳/۰۳ - ۱۸:۰۶:۳۸
کد خبر: ۷۱۰۷۳۸
۱۳۵قزوینی در آزادسازی خرمشهر شهید شدند
غلامرضا حقایق‌پور گفت: قزوین 135شهید در عملیات بیت‌المقدس برای آزادسازی خرمشهر تقدیم کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ غلامرضا حقایق‌ پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در جلسه شورای اداری با اشاره به سوم خرداد سالروز ملی مقاومت، ایثار و پیروزی گفت: رزمندگان استان قزوین نقش برجسته‌ای در آزادسازی خرمشهر داشته که تقدیم 135شهید در عملیات پیروزمند بیت‌المقدس برای آزاد سازی خرمشهر از جمله آنها است که یاد و خاطره‌ همه‌ شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی می‌داریم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین سالروز آزادسازی خرمشهر را نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس و تاریخ نظام جمهوری اسلامی اعلام کرد.

حقایق پور یادآور شد: در سوم خرداد سال61 نیروهای اسلام بعد از یک عملیات 23 و 24روزه توانستند خرمشهر قهرمان را که به اشغال نیرو های بعثی درآمده بود، آزاد کنند.

حقایق‌ پور اظهار کرد: اهمیت این کار بزرگ به حدی بود که بعد از آن، معادلات میدانی جنگ تغییر یافت و نگاه مردم جهان به نیرو های توانمند ایران اسلامی که با حداقل امکانات نظامی مجهز بودند، عوض شد.

این مسوول افزود: صدام در بازگیری خرمشهر وعده‌ کلید بصره را داده بود ولی از ایمان نیرو های اسلام غافل بوده و نمی‌توانست قدرت بی‌ انتهای تقوای رزمندگان را درک کند.

وی ادامه داد: نیروهای نظامی ایران اعم از ارتش، بسیج و سپاه با وحدت، اتحاد و همبستگی به همراه رهنمود های بی‌ نظیر امام خمینی (ره) پیروزی بزرگ خرمشهر را در تاریخ انقلاب اسلامی رقم زدند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد: نظام جمهوری اسلامی در بیش از 40سال گذشته توانسته موفقیت‌ های بزرگی را در عرصه‌ های مختلف علمی، سیاسی و اجتماعی به دست آورد که هر کدام جای تامل و بحث است.

این مسوول اعلام کرد: ایران اسلامی با پیروزی عملیات بیت‌ المقدس در جهان و منطقه، حرفی برای گفتن دارد که نشان از عزت، اقتدار و عظمت کشور ماست.

وی با اشاره به ثمرات پیروزی عملیات بیت‌ المقدس اضافه کرد: آزاد سازی 5هزار و 380کیلومتر مربع، هلاکت و مجروح شدن 16هزار نفر، اسارت 19هزار عراقی، از بین رفتن 550تانک و نفربر، 53هواپیما و 50خودرو از جمله این ثمرات بود.

حقایق پور در ادمه یادرآور شد: همچنین 50تانک دشمن، 300خودرو و 30قبضه توپ و تعداد زیادی از تجهیزات نظامی دشمنان به غنیمت رزمندگان اسلام افتاد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به این مطلب که استان قزوین 3هزار شهید تقدیم کرده است افزود: این استان در عرصه‌ های مختلف موثر بوده و مردم اندیشمند، فرهیخته و فرهنگی همواره در تاریخ ایران اسلامی نقش اساسی داشته که فرمایشات مقام معظم رهبری در سال 82موید همین مطلب است.

همچنین در پایان جلسه، مشکلات اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان قزوین مطرح و راهکار های لازم جهت رفع آنها اتخاذ شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز