رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری قزوین:

دست فروشان هم دارای کارت شناسایی می شوند

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۱۴:۳۷:۳۷
کد خبر: ۷۱۱۲۳۹
دست فروشان هم دارای کارت شناسایی می شوند
وحید مقدم سلیمی، گفت: دست فروشان روز بازارها دارای کارت شناسایی و کد شناسه می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ وحید مقدم سلیمی رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری قزوین در نشست مشترک با مسوول یگان انتظامی مستقر در شهرداری قزوین و هیات امنای روز بازارها با بیان این مطلب که دست فروشان روز بازارها دارای کارت شناسایی و کد شناسه می شوند افزود: ثبت مشخصات فردی و شناسنامه دار کردن دستفروشان، موجب نظارت بیشتر بر بهره برداران شده و بسیاری از معضلات، بی نظمی ها و تخلفات احتمالی را به حداقل می رساند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری قزوین اظهارکرد: شناسنامه دار شدن کسبه و انتظام بخشی روزبازارها تاثیر مستقیمی بر افزایش اقتصاد اماکن کسب و اقبال مردم برای خرید بیشتر را در پی دارد.

مقدم سلیمی از هیات امنای روزبازارها خواست تا مشکلات خود و کسبه را انعکاس داده تا برای رفع آنها راهکار اتخاذ گردد.

وی تصریح کرد: از این پس تنها افرادی می توانند در روزبازارها به فعالیت مشغول باشند که پس از تشکیل پرونده دارای کارت شناسایی باشند.

مقدم سلیمی  اعلام کرد: دست فروشان برای دریافت کارت شناسایی  می توانند با به همراه داشتن 2قطعه عکس، تصاویر شناسنامه و کارت ملی به سازمان مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی شهرداری قزوین مراجعه و کارت خود را دریافت کنند.

وی از تدوین آیین نامه انضباطی برای بهره برداران روزبازارها خبر داد و گفت: این آیین نامه مشتمل بر بایدها و نبایدها و هنجارهایی می باشد که متضمن ارتقای نظم و انضباط  روزبازارها خواهد بود.

مقدم سلیمی ادامه داد: علاوه بر همیاری و تعامل بهره برداران، نیروی انتظامی نقش اول در تامین امنیت روزبازارها  بر عهده دارد، لذا تعریف ساعات کاری دستفروشان بازارها در فصل تابستان از ساعت 8صبح تا 23 است.

سرهنگ حاتمی مسوول یگان انتظامی مستقر در شهرداری قزوین بیان کرد: اکثریت دستفروشان انسان های شریف و متشخصی هستند ولی متاسفانه بیشترین ناهنجاری در روز بازارها توسط عده قلیلی از دستفروشان رخ می دهد و برای برطرف کردن این مشکل باید تمامی دست فروشان را سرو سامان داد.

مسوول یگان انتظامی مستقر در شهرداری قزوین اضافه کرد: دست فروشان باید این نکته را مورد توجه قرار دهند که وظیفه شهرداری ایجاد زیر ساخت و تکلیف نیروی انتظامی برقراری نظام می باشد، لذا بهره برداران ملزم به رعایت قانون و نظم هستند.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم در بحث ساماندهی مشاغل شهری کاری را به یادگار بگذاریم آن کار ساماندهی و کد دار کردن دست فروشان است، تا مشخص شود به چه میزان دست فروش در سطح شهر مشغول به کار هستند.

حاتمی در خاتمه خاطر نشان کرد: حفظ کرامت انسانی در برخوردهای پلیس و پرهیز از هر گونه خشونت از سیاست های ناجا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز