معاون اقتصادی استاندار تاکید کرد؛

اولویت تسهیلات بانکی؛ واحدهای تولیدی استان قزوین

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۲:۰۹:۳۲
کد خبر: ۷۱۱۵۱۹
اولویت تسهیلات بانکی؛ واحدهای تولیدی استان قزوین
منوچهر حبیبی گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود طرح توسعه واحدهای تولیدی استان قزوین در اولویت دریافت تسهیلات قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اشاره به پرداخت تسهیلات به طرح توسعه واحدهای تولیدی در استان افزود: بانک های عامل نیز با اعطای تسهیلات با کارمزد پائین می توانند بهترین کمک را در جهت رشد اشتغال و بالا بردن میزان تولید ملی داشته و با این کار مشوق خوبی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی باشند، لذا طرح هایی که بتواند به چرخه اقتصاد کمک کند در اولویت دریافت تسهیلات می باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین با توجه به مشکلات بین المللی موجود در عرصه صادرات اظهار کرد: با توجه به فشارهای خارجی بر چرخه تولید و مشکلات پیش روی صادرکنندگان نباید دستگاه های اجرایی موانعی را پیش روی تولیدکنندگان قرار دهند.

منوچهر حبیبی خواستار شد: شرکت های خدماتی مانند گاز، آب و برق تحت هیچ شرایطی انشعاب واحد های تولیدی در استان را قطع نکنند.

در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین مشکلات دو واحد تعطیل شده لوازم خانگی و کربنات کلسیم، یک واحد تولید کابل، واحد بسته بندی کشمش، مواد غذایی و تولید پلاستیک با حضور صاحبان آنها بررسی و برای حل آنها دستورات لازم صادر شد.

واحد لوازم خانگی مشکل بخشودگی مالیاتی، تقسیط ۳۶ ماه بدهی بانکی داشت که با نظر کارگروه با درخواست های ارائه شده موافقت شد.

همچنین در ادامه جلسه مقرر شد ۱۰درصد بدهی اصلی واحد لوازم خانگی پرداخت و مابقی به صورت اقساط ۵ساله پرداخت شود.

واحد بسته بندی کشمش در تاکستان که به دلیل آتش سوزی دچار مشکلات جدی شده و از بازپرداخت بدهی بانکی بازمانده بود درخواست مهلت یک ساله برای اقساط و همراهی بانک در دریافت خسارت بیمه داشت که با همه این موارد نیز موافقت شد.

واحد تولید کربنات کلسیم که به دلیل جریمه های بانکی دچار مشکل جدی شده بود با بخشودگی جریمه ها روبرو شد و مقرر شد اصل بدهی بانکی را در ۴ ماه آینده پرداخت کند تا از حمایت دولت در اجرای تبصره۱۶ برخوردار شود.

یک واحد تولید کابل نیز درخواست طلب مهلت بدهی و تقسیط را داشت که مورد تصویب قرار گرفت.

همچنین در پایان جلسه یک واحد تولیدی پلاستیک با مشکلات زیست محیطی روبرو بود که همراهی لازم صورت گرفت و واحد تولید مواد غذایی هم به حق پرداخت عوارض یک درصدی اعتراض داشت که همراهی لازم با این واحدها نیز صورت گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز