معاون تولیدات دامی جهاد کشاورزی قزوین تاکید کرد:

ضرورت ممیزی برای سالم سازی طیور در استان قزوین

۱۳۹۷/۰۳/۰۶ - ۱۲:۴۵:۱۳
کد خبر: ۷۱۱۵۴۷
ضرورت ممیزی برای سالم سازی طیور در استان قزوین
علی شاپورزاده گفت: طرح ممیزی واحدهای طیوردر جهت کاهش بیماری و ارتقای امنیت واحدهای پرورش طیور در استان قزوین اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی شاپورزاده معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در خصوص اجرای طرح ممیزی واحدهای طیور افزود: این طرح به منظور  مخاطرات ایجاد شده جدید بهداشتی حوزه طیور و بازنگری اساسی در شرایط و ضوابط و اصلاح ساختار واحدهای پرورش طیور لازم و ضروری می باشد که در راستای به حداقل رساندن رخدادهای بیماری در سال جاری و ارتقای ساختار امنیت زیستی واحدهای پرورش پولت تخمگذار و مادر انجام می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه بنابر پیشنهاد معاونت امور دام سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل دامپزشکی استان قزوین این طرح در کشور مصوب شده است، اضافه کرد: طرح ممیزی واحدهای مرغ تخمگذار، مادر و پولت به عنوان طرح ملی و کشوری مصوب شد و ابلاغ کشوری گرفت.

 علی شاپورزاده یاد آور شد: این طرح به صورت آزمایشی از ۱۹شهریور ماه سال گذشته با صدور احکام برای اعضای کمیته ممیزی توسط ریاست سازمان جهادکشاورزی شروع به فعالیت کرده است.

وی ادامه داد: نمایندگان سازمانهای اداره کل پدافند غیر عامل استانداری، جهاد کشاورزی، دامپزشکی، نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی ونظام دامپزشکی اعضای کمیته ممیزی استان می باشند.

شاپورزاده خاطر نشان کرد: در همین راستا؛ تاکنون ۶۴واحد ممیزی از واحدهای طیور استان انجام شده و ۴۸واحد نیز مجوز شروع مجدد جوجه ریزی دریافت کرده اند.

به گفته این مقام مسوول؛ تعداد  ۱۶واحد هم  در حال اصلاح ساختار واحدهای خود هستند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اعلام کرد: درحال حاضر این استان دارای ۴۲۲واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۱۱میلیون قطعه، ۷۲واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت بیش از  ۸میلیون  قطعه و ۳واحد مادر تخمگذار به ظرفیت حدود  ۳۵۰هزار قطعه می باشد.

شاپورزاده در پایان افزود افزود: همچنین ۲واحد اجداد تخمگذار به ظرفیت بیش از  ۲۰هزار و ۶۰۰قطعه، یک واحد اجداد گوشتی به ظرفیت یکصد هزار قطعه، ۲۷واحد مرغ مادر گوشتی به ظرفیت یک میلیون و ۶۰۰هزار قطعه،  ۱۵واحد پرورش پولت به ظرفیت بیش از ۳میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه در استان فعالیت دارند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز