رئیس پارک علم و فناوری قزوین:

وظیفه ماحمایت از نخبگان فعال در تولید است

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۱۴:۳۲:۳۳
کد خبر: ۷۱۲۹۵۲
وظیفه ماحمایت از نخبگان فعال در تولید است
یوسف گرجی گفت: یکی از وظایف پارک های علم و فناوری حمایت از نخبگانی است که قصد دارند دانش خود را در راستای کاربرد و تولید در کشور به کار بگیرند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ یوسف گرجی رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در اولین نشست حمایت از ایده های قابل پرورش در صنعت ساختمان که با همکاری نظام مهندسی ساختمان قزوین و پارک علم و فناوری قزوین در محل پارک علم و فناوری استان برگزارشد، اظهار کرد: هدف از این نشست مشترک تجاری سازی ایده ها و تبدیل ایده به فناوری می باشد که وظیفه ما در پارک علم و فن آوری حمایت از نخبگانی است که قصد دارند دانش خود را به فناوری کاربردی و در ادامه تولید ثروت تبدیل کنند و اگر صاحب دانش بخواهد دانش خود را در راستای کاربرد و تولید در کشور به کار بگیرد مورد حمایت ما قرار خواهد گرفت.

رئیس پارک علم و فناوری امام خمینی قزوین افزود: عمده کمک پارک علم و فن آوری به استارتاپها در قالب کمک مالی، تحقیقاتی، مشاوره بازاریابی، دراختیار قرار دادن مکان فعالیت وهمین طور نشان دادن بازارهای قابل رشد می باشد.

گرجی اضافه کرد: همچنین سعی ما بر این است که خروجی کار به ایجاد اشتغال و انتفاع اقتصادی تبدیل شود و حتی اگر صاحب یک ایده نتواند در داخل کشور کار خود را برای شروع انجام دهد راه کارهای ادامه فعالیت در خارج از کشور را نیز می توانیم ایجاد نماییم.

وی  در ادامه صحبت‌ های خود به دو مورد از شرکت‌ های موفق پارک علم و فناوری اشاره نمودن و بیان کرد: شرکت بساپارس صنعت که در حال حاضر ۴محصول اصلی آنها در داخل بازار کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد و با شرکت‌ هایی همچون ایران خودرو همکاری دارند و شرکت تام لوکوموتیو آریا که در زمینه طراحی و ساخت سیستم توربو شارژر و طراحی موتور برای قطارهای بین شهری با ناوگان حمل و نقل ریلی کشور همکاری‌ دارند.

 باقرجلوخانی رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قزوین با اشاره به این نکته که سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین اولین سازمانی است که در این زمینه ورود پیدا کرده است گفت:  این سازمان به عنوان پیشرو در کشور به دنبال ایجاد مرکز رشد در راستای تبدیل ایده ها به تکنولوژی و ثروت آفرینی در صنعت ساختمان می باشد که در این راستا توانسته ایم به تفاهم نامه و توافقات مناسبی با پارک علم و آفرینی دست یابیم.

جلوخانی ادامه داد: با توجه به سطح بالای علم و تجربه عملی که مهندسین ما دارند و همچنین فعالیتهای کار آفرینی که در قالب شرکت های ساختمانی و یا به طور انفرادی داشته اند، امیدواریم حرکت خوبی در زمینه شرکت های دانش بنیان و استارتاپهای اشتغال زا داشته باشیم که هم به نفع جامعه خواهد بود و هم تحرک و پویایی لازم در سطح جامعه مهندسی استان ایجاد خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز