از سوی متخصصان نیروگاه شهید رجایی؛

نرم افزار مانیتورینتگ سیستم فاگ واحد گازی بازنویسی شد

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۱۵:۲۵:۲۸
کد خبر: ۷۱۲۹۸۸
نرم افزار مانیتورینتگ سیستم فاگ واحد گازی بازنویسی شد
نرم افراز مانیتورینتگ سیستم فاگ ( FOG) واحد شماره 2 گازی نیروگاه شهیدرجایی از سوی 2تن از متخصصان این نیروگاه تحت نرم افزار WINCC زیمنس بازنویسی شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین به نقل از روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی قزوین؛ راه اندازی سیستم فاگ واحد شماره 2 گازی این شرکت که به دلیل بروز مشکل سخت افزاری در رایانه آن سیستم دچار اشکالاتی شده بود، با بازنویسی نرم افزار مانتیورینتگ سیستم فاگ، تحت نرم افزار WinCC زیمنس از سوی 2 تن از متخصصان نیروگاه، دوباره به بهره برداری رسید.

از سوی دیگر، ضرورت استفاده از توانمندی های داخل شرکت با هدف کاستن از هزینه های جاری موجب شد متخصصان ابزار دقیق نیروگاه سیکل ترکیبی با صرف کمترین هزینه، اقدام به بازنویسی نرم افزار جدید بی نیاز از سخت افزار و سیستم عامل قدیمی نمایند که پس از آزمایش، با موفقیت مورد بهره برداری قرار گرفت.

راه اندازی سیستم فاگ در واحدهای گازی از آن جهت ضروری است که با آغاز فصل گرما نیروگاه ها سعی دارند با استفاده از روش های نوین، میزان تولید و راندمان واحدهای تولید برق را افزایش دهند تا پاسخگوی تقاضای بالای مصرف کنندگان این صورت انرژی در تابستان باشند.

در روش استفاده از سیستم فاگ، آب مورد نیاز برای خنک کاری هوای ورودی، با عبور از تعدادی نازل، به صورت قطرات بسیار ریز به درون هوای ورودی توربین پاشیده می شود و این قطرات به علت ریز بودن، به سرعت گرمای نهان تبخیر خود را از هوا اخذ کرده و تبخیر می شوند و از طرف دیگر هوای عبوری که گرما از دست داده است، خنک شده و موجب افزایش راندمان توربین و تولید برق می شود.

در حال حاضر با راه اندازی سیستم های فاگ در واحدهای 6 گانه گازی این نیروگاه، حدود 40 مگاوات در پیک تابستان به توان تولیدی نیروگاه شهید رجایی افزوده می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز