رئیس سازمان آرامستان‎ های قزوین اعلام کرد؛

علت مرگ ۳۰درصد قزوینی ها؛ بیماری‌ های قلبی ریوی

۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۱۴:۳۷:۰۳
کد خبر: ۷۱۳۲۹۲
علت مرگ ۳۰درصد قزوینی ها؛  بیماری‌ های قلبی ریوی
حسین عمویی گفت: علت مرگ بیش از 30 درصد متوفیان در آرامستان‌های شهر قزوین بیماری‌های قلبی و ریوی بوده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسین عمویی رئیس سازمان آرامستان‎ های شهرداری قزوین با اعلام خبر فوق افزود: 201نفر در آرامستان‌ های شهر قزوین به دلیل بیماری‌ های قلبی و ریوی تدفین شده‌ اند که از این تعداد 30.26درصد از علل مرگ و میر در 2ماهه اول سال1397 را شامل می‌ شود.

رئیس سازمان آرامستان‎ های قزوین اضافه کرد: مجموع متوفیان در 2ماهه اول سال جاری 526نفر که از این تعداد 324مرد و 202زن بوده‌اند و میانگین سنی این افراد حدود 57سال بوده است.

 عمویی با بیان اینکه بیماری سرطان نیز دومین علت مرگ و میر در قزوین است، عنوان کرد: 56نفر در 2ماهه اول سال1397 بر اثر سرطان در آرامستان ها تدفین شده‌ اند که 8.02درصد از علل مرگ و میر را به خود اختصاص داده است.

وی اظهار کرد: در میان سرطان‌ های منجر به فوت، سرطان مغزی و سرطان ریه و نای هرکدام با 10نفر و سرطان معده با 9نفر آمار فوتی بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس سازمان آرامستان‎ های قزوین با اشاره به دیگر علل مرگ و میر در قزوین اضافه کرد: 37نفر معادل 5ونیم درصد بر اثر سکته مغزی در آرامستان ها تدفین شده‌ اند که از این تعداد  19مرد و  18زن بوده‌اند و میانگین سنی آن‌ها 76سال بوده است.

عمویی ادامه داد: همچنین 45نفر معادل 5.97درصد بر اثر سکته قلبی فوت شده‌اند که از این تعداد 29مرد و 16زن بوده‌ اند و میانگین سنی آن‌ ها 75سال بوده است.

وی تصریح کرد: تصادفات نیز با 27نفر کشته در 2ماهه اول سال 1397، حدود 3.23درصد از علل مرگ و میر در قزوین را به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان آرامستان‎ های قزوین با اشاره به اینکه بیماری دیابت نیز منجر به فوت 2نفر در قزوین در 2ماهه اول سال جاری شده، اظهار کرد: با توجه به این آمار، 0.24درصد از علل مرگ و میر بیماری دیابت بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز