در فروردین و اردیبهشت سال جاری صورت گرفت؛

۱۰۰میلیون دلار صادرات از گمرکات قزوین

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۱۳:۴۱:۰۳
کد خبر: ۷۱۳۸۰۴
۱۰۰میلیون دلار صادرات از گمرکات قزوین
یکصد میلیون دلار از گمرکات قزوین ظرف دوماه فروردین و اردیبهشت سال جاری صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قزوین در  جلسه ستاد سرمایه گذاری استان گفت: یکصد میلیون دلار از گمرکات قزوین ظرف دوماه فروردین و اردیبهشت سال جاری صادر شده است و براساس گزارش گمرک استان، میزان صادرات صورت گرفته در دو ماهه اول امسال به نسبت سال گذشته از رشد 33درصدی برخوردار است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین اظهار کرد: براساس گزارش گمرک استان قزوین، میزان صادرات صورت گرفته در دو ماهه اول سال جاری به نسبت سال گذشته از رشد 33درصدی برخوردار است.

 حبیبی تصریح کرد: هدف گذاری یک میلیارد دلاری برای صادرات استان از برنامه های سال جاری می باشد که با توجه به ظرفیت های موجود، دستیابی به این هدف ممکن خواهد بود و بافعال سازی بخش خصوصی می توانیم به این هدف دست یابیم.

وی با اشاره به اینکه استان قزوین به لحاظ قرار گرفتن در ترافیک جمعیتی ۴۰میلیونی و هم‌جواری با ۱۲استان در غرب،‌ شرق و پایتخت به‌ عنوان یک بارانداز ملی ایفاء نقش می‌کند اضافه کرد: قزوین در زمینه صنعت و کشاورزی دارای ظرفیت‌ های بسیار مهمی در صادرات کالا است.

معاون اقتصادی استانداری قزوین ادامه داد: کشور های همسایه، عمده صادرات کالاهای استان را به خود اختصاص داده اند که در این میان بیشترین میزان مربوط به عراق است و کشورهای ترکیه، سوریه و پاکستان نیز در ردیف های بعدی قرار دارند.

حبیبی در خاتمه با قدردانی از تلاش‌ های صادر کنندگان در جهت افزایش میزان صادرات استان، بیان کرد: توسعه صادرات باید برای همه بخش‌ ها و دستگاه‌ ها به‌عنوان اولویت مطرح باشد و همه خدمات و منابع به این سمت هدایت شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز