امام جمعه استان قزوین:

۱۵خرداد از جنس عاشورا و حماسه امام حسین (ع) است

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۱۴:۳۸:۵۳
کد خبر: ۷۱۳۸۶۰
۱۵خرداد از جنس عاشورا و حماسه امام حسین (ع) است
آیت الله عبدالکریم عابدینی گفت: امام راحل نشان دادند که نیمه خرداد از جنس عاشورا و حماسه مظلومانه اباعبدالله الحسین (ع) است و 15خرداد و 22بهمن را بزرگ و از ایام الله نامیدند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین: آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه در استان قزوین در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: امام راحل نشان دادند که نیمه خرداد از جنس عاشورا و حماسه مظلومانه اباعبدالله الحسین (ع) است و 15 خرداد و 22بهمن را بزرگ و از ایام الله نامیدند و بر ملت شریف و ارزشمند ایران درود فرستادند چرا که آن ها در یوم الله 15خرداد و 22بهمن حماسه آفریدند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به مناسبت‌ های نیمه خرداد ماه ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند «نیمه خردادماه را برای همیشه عزای عمومی اعلام می کنم» و خودشان نیز در همین ایام به ملکوت اعلی پیوستند و برای همیشه جامعه ما را در عزاداری خودش و شهدای مظلوم نیمه خرداد متوجه کرد.

عابدینی یادآور شد: امام راحل در پانزدهم خردادماه سال 42یارانی داشت که به شهادت رسیدند و ایشان با توکل به خدا پا در میدان مبارزه گذاشت و راه آنها را ادامه داد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند و کشتی انقلاب را هدایت کرد و به یاران شهیدش پیوست.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند ملت بزرگ ایران سالروز 15خرداد را که یوم الله است زنده نگه می دارد؛ یعنی مردم نباید اهمیت این روز را فراموش کنند چرا که سرآغاز نهضت بزرگ اسلامی و تحولات بزرگ جهانی محسوب می شود.

خطیب نماز جمعه قزوین با تسلیت در پیش بودن سالروز ارتحال امام خمینی (ره) ابراز کرد: خبر ارتحال ملکوتی امام راحل بسیار سنگین بود و رهبر فرزانه انقلاب در خصوص امام خمینی (ره) فرمودند ایشان عصر گرایش و احترام به ارزش های انسانی، عدالت و حریت انسان و آراء مردم را بنیان گذاشتند و حتی دشمنانشان هم برای ایشان احترام قائل هستند.

وی افزود: وقتی ارتحال امام خمینی (ره) پیش آمد مجلس خبرگان رهبری در اقدامی به جا و شایسته رهبر فرزانه انقلاب را جانشین ایشان انتخاب کردند و هر روز بیشتر از گذشته مردم در می یابند که چقدر این انتخاب خدایی بود که راه و انقلاب امام به بهترین شکل پس از ایشان ادامه پیدا کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: مقام معظم  رهبری فرمودند« این انقلاب بی نام خمینی (ره) در هیچ جای جهان شناخته شده نیست» ایشان با این اعتقاد والا و ارزشمند ناخدای کشتی انقلاب شدند تا مرحله دوم انقلاب امام را پیش ببرند.

امام جمعه قزوین ادامه داد: امام خمینی (ره) فرمودند ما انقلاب را به همه جهان صادر می کنیم و ایشان پیش بینی کردند که کشورهای اسلامی به انقلاب اسلامی می پیوندند و پرچم «لا اله الا اللّه و محمد رسول الله» در همه جهان بر بام گیتی به اهتزاز در خواهد آمد و این هدف با رهبری در حال اجراست.

عابدینی عنوان کرد: زمانی انقلاب اسلامی در چهار دیواری مدرسه فیضیه بود اما امروز کشور به کشور، لشکریان دین را در صفوف مقاومت و استقامت هدایت می کنیم و هر روز بیشتر از گذشته اتحاد صفوف مسلمانان را مشاهده می کنیم و اینها برکات رهبری های خردمندانه، شجاعانه، معنوی و برخاسته از الهامات الهی رهبر فرزانه انقلاب است.

 

 امام جمعه ادامه داد: امیدواریم همه با همکاری هم با توجه به کمبود فضا، بتوانیم مصلای نماز جمعه که مکانی فاخر برای برگزاری با شکوه و عظیم نماز جمعه باشد راه اندازی کنیم؛ البته مسجدالنبی نیز مکانی قابل احترام برای همه ماست اما مکان نماز جمعه باید شرایط را برای حضور مردم به سهولت فراهم کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین افزود: این جمعیت انبوهی که در نماز جمعه حضور دارند و در ماه رمضان حضورشان بیشتر می شود، درخواست می کنیم که در ایام دیگر نمازجمعه را تنها نگذارند و همین جا با خدای متعال عهد ببندیم که 52هفته سال، توفیق حضور در نماز جمعه را داشته باشیم و حتی با دعوت دوستان خود به حضور در این فریضه الهی بر شکوه نماز جمعه بیفزاییم.

آیت الله عابدینی ابراز کرد: خدای متعال را به واسطه بارش باران های رحمتش سپاسگزاریم و امیدواریم کشور ما از خشکسالی نجات یابد، برخی استان ها در خشکسالی سخت به سر می برند؛ دعا می کنیم خداوند باران های رحمت خود را بیشتر در این مناطق بفرستد.

 وی با اشاره به در پیش بودن شب‌های احیا اضافه کرد: در طول سال فقط یک شب قدر داریم اما هر شبی که انسان با خدا و قرآن زندگی کند و با ذکر و معنویت همراه باشد، شب احیاست.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: این سه شبی که رسم است در ماه مبارک رمضان به عنوان شب احیا می شناسیم به این خاطر است که لیله‌القدر احتمالش در این سه شب بیشتر از هر زمان دیگری است و ما در شب های احیا دنبال شب قدر هستیم و می دانیم که فقط در یکی از این شب‌ها، شب قدر قرار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه باید قدر، شب قدر را بدانیم؛ بیان کرد: خدای متعال که دنیا را متاعی ناچیز می داند زمانی که از شب قدر صحبت می‌کند، می فرماید ما این قرآن را در شبی مبارک نازل کردیم و سوره قدر هم این مبارک را برای ما توضیح می دهد.

خطیب نماز جمعه قزوین تاکید کرد: قرآن کریم در سوره قدر می گوید که این یک شب به حدی بزرگ و باعظمت است که نباید اجازه دهیم از دست ما برود و از برکات آن بی نصیب بمانیم؛ هیچ چیزی نمی تواند جبران از دست رفتن شب قدر را برای ما داشته باشد.

وی اذعان کرد: ما به نوجوانان و جوانان خود افتخار می کنیم که در این سن که تازه مکلف شده اند، برکت صفوف نماز جمعه هستند و در این ایام روزه داری می کنند و به همه آنها توصیه می کنیم خود را برای شب قدر آماده کنند.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: از رسول گرامی اسلام نقل شده است که «اگر کسی شب قدر را احیا بدارد تا سال آینده عذاب از او برداشته می شود» این عذاب در کلام پیامبر (ص) فقط عذاب اخروی نیست بلکه بیچارگی، گرفتاری ها، غم و غصه های غیرقابل تحمل از سر راه انسان را برمی دارد.

خطیب نماز جمعه قزوین خواستار شد: برای اینکه قلب خود را زنده و سالم نگه داریم به سراغ لیله‌القدر برویم، زیرا قرآن در شب قدر نازل شده است، که در این شب معجزه بزرگی قرار دارد.

وی اضافه کرد: در شب قدر باید با قرآن کریم ارتباط خوبی برقرار کنیم و این ارتباط را در طول سال ادامه دهیم؛ هر آیه ای که در دل ما وارد می شود مثل یک باران رحمتی است که بر جان تشنه ما می بارد و این دل را زنده کرده و حیات می بخشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ایام شهادت امیرمومنان (ع)ادامه داد: دانشمند مسیحی زمانی که برای امام علی(ع) کتاب می نویسد؛ می گوید این امام همام به علت شدت اجرای عدالتش در محراب عبادت خود در مسجد به شهادت رسید.

امام جمعه قزوین افزود: امیرمومنان(ع) به حدی به اجرای عدالت در جامعه پایبند بود که اجازه نداد به کسی حقوق نامشروع پرداخت شود و تبعیض بین طبقات مرفه و مردم ضعیف ایجاد شود، اجرای عدالت امام علی(ع)، عامل شهادت ایشان شد.

وی تاکید کرد: از خدای متعال درخواست می کنیم که دل های ما را به آن تقوایی که امیرمومنان (ع) انتظار دارد بیاراید.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: در جمعه پیش رو راهپیمایی روز قدس برگزار خواهد شد؛ بنابراین باید خود را برای آفریدن حماسه معنوی دیگری آماده کنیم.

خطیب جمعه قزوین در پایان افزود: از همه دست اندرکان می خواهیم به گونه ای برنامه‌ ریزی کنند که این راهپیمایی طولانی نشود تا مردم روزه دار اذیت نشوند و حضور مردم در این راهپیمایی به صورت جدی تر باشد.

نمازجمعه2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز