مدیر فناوری اطلاعات استانداری قزوین خبرداد؛

ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه در ادارات حذف می شود

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۱۵:۰۸:۳۸
کد خبر: ۷۱۷۵۵۵
ارائه کپی کارت ملی و شناسنامه در ادارات حذف می شود
حامد فتوحی گفت: طرح حذف کپی کارت ملی و شناسنامه در ارائه خدمات در استان قزوین اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین؛ حامد فتوحی مدیر فناوری اطلاعات و شبکه دولت استانداری قزوین با بیان مطلب فوق اظهار کرد: این طرح در فاز اول در 32دستگاه اجرایی به صورت آزمایشی و تا اواسط تیرماه در کلیه دستگاه های اجرایی و خدماتی استان عملیاتی می شود.

مدیر فناوری اطلاعات استانداری قزوین اضافه کرد:در این طرح کلیه دستگاه های خدمات رسان از قبیل آب، برق، گاز، مخابرات، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، مالیات، ثبت احوال، تامین اجتماعی، بیمه سلامت، دفاتر پیشخوان خدمات دولت، دفاتر خدمات قضایی و پلیس+ 10 و... مکلف می باشند در ازای ارائه خدمات به مردم از دریافت کپی کارت ملی و صفحه اول شناسنامه خودداری کنند.

فتوحی ادامه داد: تکریم ارباب رجوع، جلوگیری از افزایش بی رویه کاغذ، رعایت مسائل زیست محیطی، سلامت اداری، حذف فضای فیزیکی برای نگهداری اسناد و آرشیوها، جلوگیری از جعل اسناد و فساد اداری، کاهش تردد به ادارات و سهولت خدمات رسانی از جمله مزیت های اجرای این طرح است.

وی خاطر نشان کرد: این سامانه در ابتدا جهت احراز هویت کارت ملی و شناسنامه و در آینده کلیه اسناد مورد نیازجهت احراز اصالت از قبیل گذرنامه، کارت پایان خدمت، پروانه اصناف، گواهی نامه و استعلامات هویتی استفاده می شود.

این مقام مسوول عنوان کرد: این سامانه در راستای ماده 68 قانون برنامه ششم توسعه کشور برای استناد پذیری الکترونیکی توسط دولت اجرا می شود و گام بلندی در راستای حرکت در مسیر توسعه دولت الکترونیک می باشد.

فتوحی یادآور شد: در حوزه دولت الکتروینک چند برنامه مهم دیگر از قبیل پایگاه اطلاعات نشانی مکان محور (جی نف) و طرح الکترونیکی کردن استعلامات بین دستگاهی در استان در حال بررسی و پیاده سازی می باشند که همگی موجب افزایش رضایتمندی مردم و بالا رفتن سطح پاسخگویی است.

استانداری2 - Copy

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز