مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین:

حذف آلودگی پلاستیکی چالش بین المللی محیط زیست است

۱۳۹۷/۰۳/۲۳ - ۲۱:۱۲:۳۸
کد خبر: ۷۱۷۶۱۱
حذف آلودگی پلاستیکی چالش بین المللی محیط زیست است
حسن پسندیده گفت: مبارزه با آلودگی های پلاستیکی چالش مطرح شده در سازمان ملل است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حسن پسندیده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: موضوع اساسی مطرح شده در سال جاری در سازمان ملل به مناسبت روز جهانی محیط زیست همزمان با 15 خرداد ماه و پنجم ماه ژوئن بحث "حذف آلودگی پلاستیکی" است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین اضافه کرد: تجزیه مواد پلاستیکی در طبیعت هزاران سال طول می کشد، لذا باید برای بازیافت و استفاده مجدد این مواد اقدامات لازم انجام شود.

پسندیده در خصوص بازیافت مواد پلاستیکی تصریح کرد: استفاده مجدد از این مواد و بازگردانی آنها در اقتصاد کشور تاثیر بسزایی دارد و زمینه اشتغال را در بخش صنایع فراهم می کند.

وی اعلام کرد: سالانه حدود 300 میلیون تن مواد پلاستیکی در جهان تولید می شود که سهم کشور ما 177 هزار تن است که باید در این زمینه تصمیمات لازم اتخاذ شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: باید بتوانیم با استفاده از فناوری های نوین و سوخت پاک در راستای حفظ محیط زیست پاک و به دور از هرگونه آلوگی استان قزوین گام برداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین با بیان این مطلب که هدف نامگذاری روز جهانی محیط زیست آگاهی دادن به آحاد جامعه است، افزود: حفاظت از محیط زیست بدون مشارکت مردمی با این سازمان امکان پذیر نخواهد بود، زیرا خود آنان در صیانت از محیط زیست نقش کلیدی دارند.

پسندیده ابراز کرد: برای افزایش آگاهی و اطلاع رسانی به مردم باید همکاری صحیح بین دستگاه های اجرایی از جمله شهرداری، منابع طبیعی و آموزش و پرورش استان انجام شود.

وی با اشاره به اینکه پسماند مهمترین دغدغه محیط زیست است،ادامه داد: سالانه در کشور 50 هزار تن پسماند خانگی و شهری تولید می شود که سهم استان قزوین 700 تا 800 تن است، لذا تفکیک این پسماندها از مبدا امری مهم و ضروری است.

این مسئول میزان تفکیک از مبدا را در استان قزوین 4 درصد اعلام کرد و این وضعیت را برای استان نگران کننده دانست.

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین یادآور شد: مهمترین چالش محیط زیستی در استان کمبود منابع آب است که توسط دستگاه های اجرایی از جمله سازمان جهادکشاورزی و سازمان صنعت آب طرحهایی برای ارائه راهکارهای مناسب تدوین شده است.

پسندیده در خاتمه با بیان این مطلب که تالاب اله آباد موقعیت های مناسبی دارد،گفت:محیط زیست استان برای احیای این تالاب برنامه تامین آب این منطقه را در دستور کار خود قرار داده و اداره منابع طبیعی استان هم اقدامات لازم را برای حفظ گونه های جانوری این تالاب انجام داده است.

وی در ادامه عنوان کرد: با احیای تالاب زمینه برای توسعه گردشگری و جذب توریست در این منطقه فراهم می شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز