رییس دادگستری شهرستان قزوین:

لایحه حذف مُهر طلاق منجر به فریبکاری در ازدواج می شود

۱۳۹۷/۰۳/۲۴ - ۱۷:۵۹:۰۸
کد خبر: ۷۱۷۸۴۲
لایحه حذف مُهر طلاق منجر به فریبکاری در ازدواج می شود
حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو گفت: حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه موجب نوعی فریبکاری در عقد ازدواج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین حسین کثیرلو رییس دادگستری شهرستان قزوین در خصوص لایحه حذف مهر طلاق از شناسنامه اظهار کرد: اگر قانونی برای حذف واژه طلاق از شناسنامه تمام زنان مطلقه تصویب شود موجب نوعی فریبکاری و تدلیس در عقد ازدواج می‌شود و در قانون، فریبکاری از مصادیق فسخ عقد نکاح است.

رییس دادگستری شهرستان قزوین اضافه کرد: شناسنامه یک سند رسمی است و هویت فرد را مشخص می‌کند و همه مشخصات افراد در آن ثبت می شود و با همه سختگیری هایی که قانونگذار انجام می‌دهد فریبکاری اتفاق می افتد و با تصویب چنین قانونی دست افراد سودجو در این زمینه بازترخواهد شد.

حجت الاسلام کثیرلو تصریح کرد: فریبکاری در امر ازدواج آسیب های متعددی را برای طرفین به دنبال خواهد داشت و به همین دلیل بهتر است که هرگز چنین قانونی تصویب ‌نشود چون به نوعی موجبات فریبکاری افراد را در ازدواج فراهم می کند.

وی با اشاره به لایحه حذف مهر طلاق از شناسنامه زنان مطلقه افزود: قانونی که در مورد حذف واژه طلاق تصویب شده فقط برای خانم‌ هایی است که طلاق آنها در دوران عقد اتفاق افتاده و سابقه رابطه زناشویی نداشته اند قابل اجرا است.

این مقام قضایی استان تاکید کرد: وجود مهر طلاق در شناسنامه زنان مطلقه مشکلی در زمان ازدواج بعدی آنها به وجود نخواهد آورد چرا که اگر واقعیت ها بیان شود این زنان می‌توانند با کسانی که شرایط برابری با خودشان دارند، ازدواج کنند.

رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: قانون حذف واژه طلاق برای خانم‌ های دوشیزه هم اگر در زمان ازدواج مجدد به طرف مقابل گفته نشود که قبلا نیز ازدواج و عقدی داشته‌ اند ایجاد مشکل می‌کند و دادگاه ها نیز به خاطر فریبکاری به فسخ نکاح حکم می‌دهند.

حجت الاسلام کثیرلو در پایان یادآور شد: زوجینی که می‌خواهند ازدواج کنند نباید بین آن‌ها کتمان، دروغ، فریب و مخفی کاری اتفاق بیافتد و باید خانواده ها نیز توجه داشته باشند که زندگی فرزندان خود را بر پایه واقعیت ها بنا کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز