تا پایان سال جاری صورت می گیرد؛

واگذاری ۴۲۵ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قزوین

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۴:۰۹:۱۱
کد خبر: ۷۱۹۲۳۰
واگذاری  ۴۲۵ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد در قزوین
کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین تا پایان سال جاری 425واحد مسکونی به مددجویان واجد شرایط واگذار می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ امیر خوش نیت قائم مقام کمیته امداد استان قزوین در دیدار با خانواده های مددجو که باحضور سیروس صارمی مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان قزوین انجام شد، گفت: مسکن مشکل بخش قابل توجهی از مددجویان تحت حمایت است از این رو کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین برنامه ریزی لازم را انجام داده و در صورت همکاری دستگاه‌های ذیربط 425واحد مسکونی به مددجویان واجد شرایط را تا پایان سال جاری واگذاری می کند.

قائم مقام کمیته امداد قزوین اظهار کرد: تاکنون بررسی وضعیت مددجویان منجر به انتخاب مددجوی اولویت دار برای دریافت مسکن مددجویی شده است که در صورت همراهی و همکاری دستگاه‌ های مربوطه این واحدهای مسکونی از مجموعه مسکن مهر به مددجویان واجد شرایط واگذار می‌شود.

خوش نیت اضافه کرد: یکی از مشکلات عمده مددجویان تحت حمایت کمیته امداد، مسکن است و از طرفی بالا بودن قیمت مسکن موجب شده تا تأمین این نیاز مددجویان با تنگناهایی روبرو شود.

وی با اشاره به مشکل تهیه مسکن از سوی مددجویان افزود: فقدان مسکن موجب شده تا خانواده مددجو بخش قابل توجهی از درآمدش صرف تأمین این نیاز اساسی زندگی شود بنابراین یکی از اقدامات جدی برای ارتقای سطح زندگی مددجویان تأمین مسکن است.

این مسوول تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) براساس دستورالعمل‌ های ابلاغی در مناطق شهری تا 20میلیون تومان و در مناطق روستایی تا سقف 15میلیون تومان به صورت بلاعوض به مددجویان اختصاص می‌دهد که در کنار آورده مددجو، کمک خیران و تسهیلات اختصاص یافته به تخصیص مسکن منجر می‌شود.

خوش نیت با اشاره به تلاش برای حل مشکل مسکن مددجویان و اولویت قراردادن ایتام عنوان کرد: در میان مددجویان، ایتام در اولویت نخست اختصاص مسکن هستند البته براساس سیاست گذاری‌ های انجام شده، در استان قزوین این هدف گذاری را انجام داده‌ایم که تا پایان سال جاری یتیم بدون مسکن نداشته باشیم.

قائم مقام کمیته امداد قزوین تاکید کرد: تحقق این هدف مستلزم گام‌ های متعددی است که گام‌ های مربوط به کمیته امداد همچون تخصیص اعتبارات انجام یافته است ولی براساس تفاهم نامه مهندس فتاح و استاندار قزوین مقرر شده است تا زمین در مناطق مختلف از سوی استانداری و یا زیرمجموعه‌ هایی همچون فرمانداری، بخشداری و یا دهیاری در اختیار این نهاد قرار بگیرد.

وی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه در برخی مناطق زمین و در برخی مناطق از سایر ظرفیت‌ها برای تحقق برنامه خانه دار کردن ایتام استفاده می‌شود.

مدیرکل اداره استاندارد قزوین با تقدیر از اقدامات کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت: گزارش عملکرد فعالیت‌ های کمیته امداد نشان از خدمات متنوع این نهاد به محرومان است.

صارمی یادآور شد: با حضور در منازل مددجویان و روبرو شدن با وضعیت آنان بیش از پیش با مشکل نیازمندان آشنا می‌شویم.

در این دیدار، سه خانواده زن سرپرست خانوار به بیان خدمات انجام گرفته از سوی کمیته امداد پرداخته و مشکلات و هدایای نقدی و غیرنقدی از سوی میهمانان به خانواده‌ ها اهداء شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز