دادستان عمومی و انقلاب قزوین:

آمار سرقت در قزوین ۸درصد کاهش داشته است

۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۱۵:۳۹:۲۹
کد خبر: ۷۱۹۳۱۲
آمار سرقت در قزوین ۸درصد کاهش داشته است
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی گفت: در سال گذشته مجموع آمار سرقت در استان قزوین 8 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی دادستان عمومی و انقلاب قزوین در نشست خبری که با حضور حجت الاسلام  و المسلمین نورالله قدرتی رئیس کل دادگستری استان قزوین و اصحاب رسانه به مناسبت هفته گرامیداشت قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: طبق آماری که از سوی مراجع بررسی کننده به دست آمده، مجموع آمار جرائم در استان قزوین کاهش قابل توجه ای داشته است که در زمینه سرقت 8 درصد و همچنین در زمینه حوادث هم 8 درصد کاهش داشته است.

دادستان عمومی قزوین اضافه کرد: در بخش جرائم خشن و قتل هایی که رخداده است با کاهش 4 درصدی نسبت به چند سال اخیر مواجه شدیم.

حجت الاسلام صادقی با اشاره به کشف 2تن مواد مخدر در قزوین افزود: در زمینه مواد مخدر هم نسبت به سال 95، 30درصد کاهش داشتیم که افزایش درصد کشفیات مواد مخدر باعث می شود تا جامعه ای پاک را برای جوانان رقم بزنیم.

وی تصریح کرد: در سال گذشته که از سوی دشمن اغتشاشاتی رخ داد، خوشبختانه استان قزوین تعداد اندکی فریب خورده داشت و توانستیم شرایط به وجود آمده را مدیریت کرده و کمترین آسیب را داشتیم.

این مقام قضائی با توجه به کاهش آمار جرائم در استان قزوین، ابراز کرد: استان قزوین نسبت به سایر استان ها آمار جرائم کمتری دارد، اما هنوز میزان آن رضایتمند نیست، لذا باید جامعه ای پاک فراهم کنیم و در این راستا دستگاه قضایی استان از هیچ تلاشی دریغ نمی کند.

صادقی ضمن تشکر از اهالی رسانه گفت: رسانه ها با خبر رسانی و اطلاع دهی موجب کمک دستگاه قضایی در انجام ماموریتها می شود و فضای مطبوعاتی استان قزوین فضای بسیار خوبی است.

دادستان عمومی قزوین در خصوص افزایش نرخ عوارض در اتوبان قزوین زنجان بیان کرد: موضوع افزایش قیمت نرخ عوارضی فقط مربوط به استان قزوین نبوده و در سطح کشور مطرح است، اما دادسرای عمومی استان با همکاری دادگستری کل قزوین پیگیر نرخ گذاری عوارض از وزارت دادگستری است و به زود نرخ جدید عوارضی ها علام می شود.

حجت الااسلام صادقی اعلام کرد: بیش از 20 میلیارد تومان در آزاد راه قزوین به زنجان برای روشنایی، ترمیم و روکش آسفالت و نصب نیوجرسی، علائم و خط کشی به طول 80 کیلومتر  در این آزاد راه هزینه شده است.

دادستان عمومی قزوین گفت: دیدار با وکلا و کارشناسان دادگستری، بازدید از دفاتر خدمات الکترونیک قضائی، دیدارهای مردمی در مساجد، شورای پیشگیری از وقوع جرم، عطر افشانی مزار شهدا، بازدید از شهرکهای صنعتی، همایش نقش دستگاه قضائی و رسانه در احیا حقوق عامه و بازدید از زندان و دیدار با زندانیان از برنامه های هفته قوه قضاییه است.

IMG_1729

نظر شما
پرونده ویژه