معاون سیاسی استاندار قزوین:

مشارکت سازمان های مردم نهاد در توانمند سازی محلات ضروری است

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۱:۲۴:۲۰
کد خبر: ۷۱۹۵۹۴
مشارکت سازمان های مردم نهاد در توانمند سازی محلات ضروری است
علیرضا آشناگر گفت: مشارکت سازمان های مردم نهاد در اجرای طرح توانمند سازی محلات شهری و روستایی ضروری است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا آشناگر معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین در دومین جلسه ستاد اجتماعی و فرهنگی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان قزوین با موضوع بررسی طرح مداخلات توانمند سازی محلات قزوین جهت کاهش آسیب های اجتماعی، اظهار کرد: همکاری و مشارکت سازمان های مردم نهاد و نخبگان دانشگاهی در اجرای طرح مداخلات توانمند سازی محلات شهری و روستایی امری واجب و ضروری است.

معاون سیاسی استاندار قزوین بیان کرد: تمامی ارکان نظام جمهوری اسلامی به دنبال حل معضلات اجتماعی هستند و در این راستا همراهی و مشارکت مردم، خیران و تشکل های مردم نهاد نیز نیاز است.

آشناگر اضافه کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی، مداخلات به موقع، آموزش و اطلاع رسانی در رابطه با آسیب هایی از جمله اعتیاد، طلاق و ... به همکاری همه دستگاه های ذیربط را می طلبد.

وی با تاکید بر لزوم همکاری های بین بخشی برای کاهش آسیب های اجتماعی گفت: توجه به مداخلات به موقع و بین بخشی در کاهش آسیب ها نقش موثری دارد.

این مقام مسوول ادامه داد: یکی از مطالبات جامعه توجه و تمرکز بر روی مسائل اجتماعی و فرهنگی است که در این راستا باید طرح هایی که شامل موضوعات مختلف اجتماعی می باشد، ارائه شود.

معاون سیاسی استاندار افزود: در این طرح ها باید به کودکان توجه ویژه ای شود زیرا که این قشر بسیار آسیب پذیرتر می باشند.

آشناگر خاطر نشان کرد: طرح های ارائه شده باید اثربخش و هدفمند بوده و در این راستا نگرانی در زمینه جذب اعتبارات وجود ندارد.

وی با ابراز تاسف از عملکرد برخی دستگاه ها، ادامه داد: با مکاتبات انجام شده و اعتباراتی که برای طرح های دستگاه ها در نظر گرفته شده متاسفانه برخی دستگاه طرح ها جدی و قابل اجرائی را ارائه نداده اند.

این مقام مسوول تصریح کرد: توانمندسازی افراد محلات از طریق روش‌‎ های مشارکتی و بر اساس تدوین و اجرای برنامه های مداخله‌ای از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌آید.

جلسه ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان قزوین با حضور مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین، معصومه مرادیان مدیرکل دفتر امور بانوان وخانواده استانداری قزوین و سایر اعضای این ستاد در محل سالن جلسات باقرالعلوم برگزار شد.

نظر شما
پرونده ویژه