مدیر بهره برداری شرکت آبفای قزوین:

سه حلقه چاه آب شرب در قزوین به بهره برداری رسید

۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۳:۳۶:۵۳
کد خبر: ۷۱۹۶۹۴
سه حلقه چاه آب شرب در قزوین به بهره برداری رسید
مدیر بهره برداری شرکت آبفای قزوین از بهره برداری سه حلقه چاه آب شرب در استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قـزوین؛ حسین نژادخیر مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آب شهری شرکت آبفای استان قزوین گفت: همزمان با آغاز فصل گرما و به منظور جبران بخشی از کمبود آب شرب شهر قزوین، با صرف هزینه ای بالغ بر 14میلیارد ریال، سه حلقه چاه جدید در منطقه میدان دام حفر و تجهیز و با مجموع آبدهی 130لیتر در ثانیه بهره برداری و وارد مدار می شود.

مدیر بهره برداری شرکت آبفای قزوین با اشاره به وارد مدار شدن یکی از این چاههای سه گانه منطقه میدان دام افزود: چاه های شماره 2 و 3 منطقه میدان دام شهر قزوین تا قبل از نیمه تیرماه وارد مدار بهره برداری می شود.

نژاد خیر درخصوص سایر اقدامات صورت گرفته در خصوص افزایش منابع جدید استحصال آب خاطرنشان کرد: کار حفر، تجهیز و اجرای خط انتقال آب وبرق  چاه شماره 4منطقه میدان دام نیز با صرف هزینه 7میلیارد ریالی اواسط تابستان به پایان رسیده و با آبدهی 40لیتر در ثانیه وارد مدار می شود.

وی با اشاره به تجهیز چاه شماره پنج شرق قزوین و نیز چاههای 9 و 10 منطقه اقبالیه و چاه 20منطقه مهدی آباد نیز گفت: اقدامات جذب  پیمانکار جهت حفاری انجام شده  و تملک زمین توسط واحد حقوقی در حال انجام می باشد.

این مقام مسوول  تصریح کرد: برنامه میان مدت جبران کمبود آب شرب شهر قزوین، آبرسانی از محدوده شرق این شهر بوده که طی 7فاز و با صرف هزینه ای بالغ بر 550میلیارد ریال در حال انجام می باشد.

مدیر بهره برداری شرکت آبفای قزوین با اشاره به محدودیت منابع آب قابل شرب در دشت قزوین عنوان کرد: به دلیل مشکلات ناشی از بحران کمبود آب، امکان حفر بیش از این ظرفیت برای تامین آب شرب شهرهای استان وجود ندارد و لازم است در مدیریت مصرف آب و جلوگیری از هدر رفتن این عطیه الهی، نهایت دقت و ظرافت از سوی همگان انجام شود.

نژادخیر ادامه داد: افزایش منابع جدید تامین آب باعث بالارفتن قیمت تمام شده به منظور هزینه های تعمیرات و نگهداری و همچنین انرژی مورد نیاز خواهد شد.

وی در پایان ابراز کرد: امیدواریم با اجرای طرح بلند مدت انتقال آب از سد طالقان که توسط شرکت آب منطقه ای پیگیری می شود، مشکل تامین آب شرب تا حد زیادی برطرف شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز