مدیر امور اجتماعی استانداری قزوین:

مشارکت مردم در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۳:۲۳:۵۹
کد خبر: ۷۲۰۱۳۰
مشارکت مردم در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است
مریم بیدخام گفت: مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد در کاهش آسیب های اجتماعی و کمک به دستگاه های اجرایی نقش موثری دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در دومین جلسه ستاد اجتماعی و فرهنگی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی استان که به ریاست علیرضا آشناگر، معاون سیاسی و امنیتی در محل سالن جلسات باقرالعلوم استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مشارکت مردم و سازمان های مردم نهاد می تواند در کاهش آسیب های اجتماعی  نقش بسیار مهم و موثری ایفا کند و این سازمانها می توانند در حوزه مهار و کاهش آسیبهای اجتماعی کمک شایانی به دستگاه های اجرایی داشته باشند.

مدیر امور اجتماعی استانداری قزوین اضافه کرد: آسیبهای اجتماعی منجر به کاهش سرمایه اجتماعی در سطح خرد و کلان می شود، بنابراین اگر آسیب های اجتماعی به موقع شناخته و پیشگیری نشوند  شاهد خسارت ها و زیان های جبران ناپذیری خواهیم بود.

بیدخام با بیان اینکه در همه زمینه‌ های مورد تاکید مقام معظم رهبری در خصوص آسیب های اجتماعی اهتمام ویژه‌ای شده است، افزود: طلاق، اعتیاد، مفاسد اخلاقی، مناظق حاد و بحرانی و حاشیه‌ نشینی جزو اولویت های ستاد فرهنگی و اجتماعی مدیریت و ساماندهی آسیب های اجتماعی است.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده است دستگاه های اجرایی بر اساس وظایف ذاتی خود تحت عنوان اقدامات فوق العاده با شاخص های تحرک بی سابقه، تحول چشمگیر و تاثیر اساسی طرحهای خود را جهت بررسی و اجرا به دبیرخانه کارگروه اجتماعی و فرهنگی ارائه دهند.

این مقام مسوول تاکید کرد: این جلسه به منظور تبیین موارد مطرح شده در جلسه 101شورای اجتماعی کشور برگزار شده و کلیه دستگاه های اجرایی باید نسبت به اعلام طرح های فوق العاده در زمان معین اقدام کنند، بنابراین لازم است تعریفی از اقدام فوق العاده و اثربخش داشته باشیم.

مدیر امور اجتماعی استانداری قزوین با تاکید بر اینکه هر یک از دستگاه ها موظفند در هر پروژه نقش سهم مردم و سازمان های مردم نهاد را به طور ویژه لحاظ کنند، یادآور شد هر پروژه باید در وهله نخست، معطوف به ایجاد تحولی چشمگیر و تأثیری اساسی در عرصه پنج اولویت تعیین شده باشد.

بیدخام در پایان، به ضرورت توجه به مصوبات شورای اجتماعی کشور درخصوص اقدامات فوق العاده، برای کاهش آسیب های اجتماعی اشاره کرده و با تبیین چارچوب اجرایی اقدامات فوق العاده از مدیران دستگاه های اجرایی خواست یک یا دو عنوان فعالیت دستگاه متبوع خود را به عنوان اقدام فوق العاده مشخص نموده و ظرف پانزده روز آینده به دفتر امور اجتماعی و فرهنگی ارسال کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز