رییس کل دادگستری استان قزوین خبرداد؛

فعالیت ۹ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در قزوین

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۱۳:۳۵:۳۲
کد خبر: ۷۲۰۱۴۱
فعالیت ۹ دفتر خدمات الکترونیک قضایی در قزوین
حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی گفت: هم اکنون 9دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان قزوین فعالیت می کنند که این تعداد باید افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین در بازدید از دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی که در آستانه فرارسیدن هفته قوه قضاییه انجام شد، اظهار کرد: تاکنون 9دفتر خدمات الکترونیک قضایی در استان شامل قزوین، البرز و تاکستان هر کدام 2دفتر و آبیک، بوئین زهرا و محمدیه هر کدام یک دفتر راه اندازی شده است ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله داریم.

رییس دادگستری قزوین اضافه کرد: دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، دروازه ورود به دستگاه قضا هستند و برای توسعه آنها در استان برنامه ریزی شده است.

حجت الاسلام قدرتی عنوان کرد: از خدمات ارزشمند قوه قضائیه راه اندازی دفاتر خدمات قضائی است که دستاوردها و ثمرات بسیار مطلوبی داشته است.

وی تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع، تسریع در ارائه خدمات،کاهش زمان دادرسی و میزان مراجعات به ادارات قضایی و کاهش هزینه های مردم از جمله مزایای اجرای این دفاتر هستند.

این مسوول قضایی خاطر نشان کرد: امروزه مردم هرخدمتی از دستگاه قضا درخواست داشته باشند باید از طریق این دفاتر اقدام کنند و به زودی پیگیری پرونده های کیفری علاوه بر دعاوی حقوقی به این دفاتر اضافه می شود.

رییس دادگستری قزوین ادامه داد: امیدواریم با توسعه مطلوب این دفاتر تراکم مراجعات به ادارات قضایی کاهش یابد و میزان رضایتمندی و تکریم مردم بالا برود.

قدرتی با اشاره به سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی یا ثنا در راستای توسعه خدمات الکترونیک قضایی،تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه اگر در هرکجای ایران علیه شخصی پرونده ای در محاکم قضایی تشکیل شود سریعا از طریق پیامک به وی اطلاع داده می شود که این موضوع کاهش زمان دادرسی و جلوگیری از صدور رای بدون اطلاع افراد را به دنبال خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز