مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین تاکید کرد؛

ضرورت استفاده از ابزار های نوین تبلیغاتی

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۱۷:۰۵:۲۱
کد خبر: ۷۲۰۵۹۰
ضرورت استفاده از ابزار های نوین تبلیغاتی
حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت الهی گفت: برای ترویج تبلیغات اسلامی در جامعه، باید از ابزارهای نوین و تاثیر گذار استفاده کنیم.

 به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین علی نعمت الهی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی و باحضور حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی یادآور ابتکار عمل بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نهاد فرهنگی و دینی برای خدمت در این عرصه بوده است.

این مقام مسئول یادآور شد: سازمان تبلیغات اسلامی با نگاه امام راحل در سال 1360 تاسیس شد که وظیفه اصلی آن تبیلغ دین بود و با پیشرفت سالیان امروزه شبکه تبیلغ گسترده تری داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین اضافه کرد: در بخش ترویج تبلیغات اسلامی مخاطب را بشناسیم و از ابزارها و روش های نوین و تاثیرگذار در این زمینه استفاده کنیم.

حجت الاسلام نعمت الهی 5 رکن مهم تبلیغ را پیام دهنده،پیام گیرنده، محتوای پیام، شیوه پیام و ابزار پیام اعلام کرد و گفت: پیام گیرنده بخش مهمی است باید مخاطبان به خوبی شناخته شوند و برای هر قشری پیام ویژه داشته باشیم.

وی ابراز کرد: هنگام مرور تاریخ درمی یابیم که فرهنگ مهمترین دغدغه جوامع بشری در طول زمان می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  سیاست، فرهنگ و اقتصاد سه رکن مهم و اساسی جوامع بشری است،افزود: این سه رکن به هم گره خورده و هم افزایی دارند و بنابراین باید اهمیت ویژه ای برای جایگاه آنها قائل شد تا از بروز مشکلات در جامعه جلوگیری کرد.

نعمت الهی با اشاره به اینکه فضای مجازی در کانال های مختلف شبهات ایجاد می کند، ابراز کرد: ابزار پیام رسانی بسیار مهم است و باید در این حوزه هوشمندانه عمل کرد تا از آسیب فضای مجازی در امان بمانیم.

این مقام مسئول اعلام کرد: 2 هزار هیات مذهبی، یک هزار و 500 مداح و 90 خانه عالم ازظرفیت های سازمان هستند که امور فرهنگی و دینی را در سطح استان قزوین انجام می دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: امروزه با نسلی مواجه هستیم که سوال های متعدد دارند و ممکن است تحت تاثیر فضای مجازی قرار بگیرند، که واجب است پاسخ مناسب در مقابل آنها داشته باشیم.

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این مطلب که  بودجه سازمان برای انجام امور فرهنگی محدود است،گفت: بودجه ای که در دست سازمان است در حدود یک میلیارد تومان می باشد که این مبلغ باید به 5میلیارد تومان افزایش پیدا کند تا بتوان فعالیت های عظیم در زمینه فرهنگ و دین استان انجام داد.

حجت الاسلام عباس نظری معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: یکی از برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی طرح غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است که با برنامه هایی از قبیل مسابقات کتاب و کتابخوانی، اردوهای درون و برون شهری برای گروه سنی ۷ تا ۱۵ سال و ۱۵ تا ۲۵ سال پیش می باشد.

وی افزود: تاکنون۶۰ هسته فرهنگی جوان با  هزار و ۸۰۰ مخاطب و ۱۱۰ بوستان معرفت با سه هزار و ۳۰۰ مخاطب در استان قزوین فعال هستند.

نظری یادآور شد: همچنین افزون بر پایگاه های تابستانی در ۱۶ نقطه از حاشیه شهر ۱۶ هسته فرهنگی و ۱۶بوستان معرفت داریم که در مجموع شش هزار و ۶۰ نفر از مخاطبان سازمان را تشکیل می دهند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز