رییس کل دادگستری استان قزوین:

۲۵۰هزار پرونده قضائی در قزوین مختومه شد

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۱:۰۱:۲۲
کد خبر: ۷۲۱۰۶۹
۲۵۰هزار پرونده قضائی در قزوین مختومه شد
حجت‌الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی گفت: بیش از 250هزار پرونده قضائی توسط 200قاضی در استان قزوین مختومه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ حجت‌الاسلام و المسلمین نورالله قدرتی رییس کل دادگستری استان قزوین در سخنرانی پیش از خطبه‌ های نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 250هزار پرونده قضائی توسط حدود 200قاضی در استان قزوین مختومه شد که این کاری بسیار دشوار است و در این مسیر مردم باید به دستگاه قضایی کمک کنند.

رییس کل دادگستری قزوین اضافه کرد: مردم باید بسیاری از مشکلات فردی را که می توانند با کمی صبر، خویشتنداری و تحمل، حل و فصل کنند به دستگاه قضایی نیاورند تا از افزایش پرونده ها جلوگیری شود و کاهش اطاله دادرسی را شاهد باشیم.

حجت‌الاسلام قدرتی تصریح کرد: مهمترین اصل در هر جامعه ای عدالت است که همه افراد جامعه باید در صورت مشاهده هرگونه بی عدالتی آن را گزارش دهند و نباید بگذارند عدم وجود عدالت و عدم رعایت قانون یک موضوع عادی شود.

وی عنوان کرد: قوه قضائیه در بحث مقابله با بی‌قانونی و بی‌عدالتی نقش اصلی و اساسی دارد و یکی از وظایف این قوه احقاق حق و تحقق عدالت است و بحمدالله قوه قضاییه در این راستا و در جهت اجرای عدالت تمام توان خود را به کار گرفته است.

مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه مدیران باید رفتار شهید بهشتی را الگوی خود قرار دهند، خاطر نشان کرد: شهید بهشتی با اخلاق و تکلیف محوری و زیر پرچم ولایت برای حفظ انقلاب و دستاوردهای آن جان خود را نثار کرد و بیشترین تهمت ها را به جان خرید تا به تکلیف خود عمل کند و امروز دستگاه قضایی به عنوان یک دستگاهی که مبارزه با ظلم را در برنامه دارد، به خوبی در حوزه وظایفش وارد شده است.

رییس کل دادگستری قزوین تاکید کرد: دستگاه قضایی مبارزه با سوء استفاده کنندگان از بیت‌المال را در دستور کار خود دارد، یکی از دلایل هجمه های سنگین به دستگاه قضایی به خاطر مبارزه با مفسدان است و قوه قضاییه هیچ گاه در برابر کسانی که دور زدن قانون حقوق بیت المال را تضییع می کنند کوتاه نخواهد آمد.

حجت‌الاسلام قدرتی افزود: امروزه مهم ترین مشکل جامعه پدیده قانون‌ گریزی است که از این موضوع می‌توان به عنوان اصلی‌ ترین آسیب اجتماعی یاد کرد و مسوولان و مردم بدانند که با حرکت در مسیر قانون می توانند بسیاری از معضلات و مخاطرات اجتماعی را برطرف کنند.

وی ابراز کرد: دستگاه قضایی با کسانی که مخل امنیت و آسایش جامعه هستند به شدت برخورد کرده و این هشداری است به افرادی که امنیت عمومی جامعه و مردم را هدف گرفته‌اند.

مقام ارشد قضایی یادآور شد: متاسفانه در حال مشاهده افزایش آسیب‌ های اجتماعی و جرائم از جمله اعتیاد، بیکاری و طلاق در جامعه هستیم که مربوط به قشر خاصی نیست و روزی شاید گریبان‌ گیر کسانی خواهد شد که انتظارش را نداشتند پس همه باید برای مبارزه با این جرایم همت کنیم.

رییس کل دادگستری قزوین گفت: طلاق به سرعت در جامعه رو به افزایش و زنگ خطر این موضوع به صدا درآمده است، میزان بسیار زیاد ثبت طلاق در کشور جای نگرانی دارد.

قدرتی در خاتمه خواستار شد لازم است خانواده ها و مسوولان به موضوع ازدواج و آموزش های پیش از ازدواج توجه ویژه ای داشته باشند تا چنین آسیب اجتماعی ناگواری در سطوح مختلف جامعه افزایش نیابد، چون وقوع طلاق آسیب های جبران ناپذیر دیگری را برای جامعه، زوج و زوجه و حتی خانواده آنها به دنبال دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز