مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین خبرداد؛

کاهش هزینه درمان ناباروری توسط جهاددانشگاهی قزوین

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۱:۰۸:۱۷
کد خبر: ۷۲۱۰۸۰
کاهش هزینه درمان ناباروری توسط جهاددانشگاهی قزوین
معصومه مرادیان گفت: جهاد دانشگاهی توانسته ضمن ایجاد فرایندی برای اتصال به دانش فنی و متخصصان خارج استان، هزینه های درمان ناباروری را به شدت کاهش دهد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ معصومه مرادیان مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین در بازدید از مجتمع پژوهشی و درمانی جهاد دانشگاهی قزوین با اشاره به نقش این مرکز در کاهش هزینه‌ های درمان ناباروری اظهار کرد: جهاد دانشگاهی توانسته ضمن ایجاد فرایندی برای اتصال به دانش فنی و متخصصان خارج استان، هزینه های درمان ناباروری را به شدت کاهش دهد و برای درمان ناباروری نیاز به سفر به خارج از استان نیست.

 مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین در این خصوص اضافه کرد:  همچنین اقامت در استان‌های دیگر و صرف هزینه‌ های سنگین تقریباً از بین رفته و زوج‌ هایی که مشکل ناباروری دارند امروز تمام پروسه درمان خود را در قزوین سپری می‌کنند و تنها یک بار نیاز به سفر به خارج استان دارند که این خدمت بزرگی به مردم قزوین محسوب می‌شود.

مرادیان افزود: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین ظرفیت بزرگی در استان محسوب می‌شود و تولد بیش از 480فرزند در حدود 4 سال توسط این مرکز دستاورد مهمی است.

 وی تصرح کرد: این مرکز می‌تواند در مسیر درمان ناباروری در استان قزوین و حتی برخی استان‌های همجوار و نیز حل مشکلات جمعیتی که دغدغه مقام معظم رهبری و دولت است، گام بردارد.

این مقام مسوول بیان کرد: جهاد دانشگاهی ظرفیت‌ های مطلوبی برای توانمند سازی و اشتغال بانوان دارد و فعالیت‌های انجام شده در حوزه پوشاک و طراحی مد و لباس در مرکز علمی کاربردی این نهاد و همچنین ظرفیت‌های مرکز تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان نیز می‌تواند در مسیر توانمند سازی بانوان استان و کمک به رشد و توسعه طرح‌ های کارآفرینانه آن کمک کند.

 مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین ادامه داد: مردم استان با آگاهی از خدمات این مرکز درمانی می‌توانند مشکلات خود را در زمینه فرزندآوری مرتفع کنند و از این بابت باید از این مرکز حمایت شود، حمایت از این نوع خدمات در دولت تدبیر و امید و در مسیر اهداف آن به ویژه دغدغه فرزندآوری و سلامت بانوان مورد توجه جدی است.

مرادیان تاکید کرد: یکی از ویژگی‌ های منحصر به فرد جهاددانشگاهی این است که به‌صورت جهادی عمل کرده و در تبدیل ایده به عمل با سرعت بیشتری عمل می‌کند به عنوان مثال این مهم را در اجرایی کردن طرح تدوین سند آمایش علم و فناوری شاهد بودیم.

وی افزود: اهداف جهاد دانشگاهی با نیت هم‌افزایی و وحدت میان همه دستگاه‌ هاست، بنابراین مسوولان این مجموعه باید مردم و دولتمردان را نسبت به فعالیت جهاد حساس کنند زیرا هدف همه مسوولان خدمت‌ رسانی به مردم است.

این مقام مسوول یادآور شد: دفتر امور بانوان استانداری در راستای این وحدت و همدلی در کنار مجموعه جهاددانشگاهی است و برای رسیدن به هدف والای خدمت به آحاد جامعه از هیچ تلاش و حمایتی فروگذار نخواهد کرد.

مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین عنوان کرد: امیدواریم مجموعه جهاددانشگاهی راست‌ قامت و استوار در جهت کمک به مردم به‌خصوص اقشار کم‌ بضاعت و بی‌ بضاعت جامعه گام‌ های مثبتی بردارد.

مرادیان خاطر نشان کرد: پیگیری مجدانه و ارائه اطلاعات، حضور نیروهای جوان، متخصص و متعهد و استفاده از راه‌حل‌ های ویژه و زیرکانه، سه عامل مهم موفقیت جهاددانشگاهی است.

نظر شما