معاون اقتصادی استانداری قزوین:

مجوز احداث ۳هزار مگاوات نیروگاه بادی در قزوین صادر شد

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۱۳:۳۴:۳۸
کد خبر: ۷۲۱۱۸۷
مجوز احداث ۳هزار مگاوات نیروگاه بادی در قزوین صادر شد
منوچهر حبیبی گفت: تاکنون مجوز احداث ۳هزار مگاوات نیروگاه بادی در استان قزوین صادر شده که یک هزار مگاوات آن وارد فاز اجرایی شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ منوچهر حبیبی معاون اقتصادی استانداری قزوین در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ساخت نیروگاه بادی در استان قزوین با جدیت پیگیری می شود تا از ظرفیت های طبیعی این بخش به خوبی استفاده کنیم.

معاون اقتصادی استاندار قزوین اضافه کرد: در استان قزوین مجوز ایجاد سه هزار مگاوات انرژی بادی صادر شده که یک هزار مگاوات وارد فاز اجرایی شده است.

حبیبی یادآور شد: در سه ماه آینده ۱۰۰مگاوات نیروگاه برق بادی در استان راه اندازی خواهد شد و از واحدهای صنعتی انتظار داریم با استقبال از این طرح نسبت به ساخت نیروگاه مستقل و فروش تضمینی آن به دولت اقدام کنند.

وی تصریح کرد: ۱۱مجوز نیروگاه انرژی بادی در کشور صادر شده که یک مورد در شهرستان بویین زهرا به ظرفیت ۵۰۰مگاوات است که زمین لازم تامین شده که می تواند نیازهای منطقه را تامین کند.

این مقام مسوول در خصوص ساخت بندر خشک افزود: لازم است کارگروهی به دبیری راه و شهرسازی و مشارکت اتاق بازرگانی برای ایجاد این بندر تشکیل شود تا کارها شتاب بگیرد و در این زمینه مشارکت و دیدگاه بخش خصوصی ضروری است.

معاون اقتصادی استاندار قزوین تاکید کرد: احداث بندر خشک که از اولویت های مهم اقتصادی استان قزوین است باید بخش خصوصی با محوریت اتاق بازرگانی ورود کند و تصمیم لازم گرفته شود.

حبیبی عنوان کرد: هدف از ساخت این بندر که کاملا بر اساس سند آمایش تهیه شده کمک به اشتغال پایدار استان است و باید از توانمندی و ظرفیت اتاق بازرگانی هم در این زمینه استفاده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز