استاندار قزوین:

آمار دقیق جمعیت نیاز برنامه ریزی توسعه و آینده نگری است

۱۳۹۷/۰۴/۰۴ - ۱۳:۱۲:۰۲
کد خبر: ۷۲۲۰۸۸
آمار دقیق جمعیت نیاز برنامه ریزی توسعه و آینده نگری است
زاهدی گفت: برخورداری از آمار دقیق در حوزه جمعیت، نیاز اصلی و اساسی برنامه ریزی توسعه و آینده نگر در سطح استان قزوین است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین  در نشست ثبت وقایع حیاتی استان قزوین اظهار کرد: تا زمانی که آمار کاملی از جمعیت اعم از ولادت، جابجایی، ازدواج و طلاق در سطح استان نداشته باشیم برنامه ریزی هاکامل، صحیح و آینده نگر نخواهد بود.

زاهدی اضافه کرد: هرچقدر به سازمان ثبت احوال کشور و ادارات کل ثبت احوال استان ها در جهت ثبت وقایع حیاتی کمک کنیم، درواقع به بهبود شرایط برنامه ریزی در استان و کشور کمک کرده ایم چون برنامه ریزی برای آینده بدون دسترسی به آمار صحیح، دقیق و جامع از وضع جمعیت ممکن نخواهد بود.

استاندار قزوین تصریح کرد: هشت و نیم درصد علل وفات در استان به دلیل حوادث رانندگی بوده که بالاتر  از میانگین کشوری است بنابراین باید به فکر کاهش هرچه بیشتر سوانح جاده ای باشیم.

این مقام مسوول افزود: برای ثبت نام کارت ملی هوشمند نیز باید اطلاع رسانی از سوی صدا و سیما و رسانه ها انجام شود تا کسانی که هنوز اقدام نکرده اند به سرعت ثبت نام کنند.

وی با اشاره به کاهش جمعیت روستایی گفت: خرد شدن اراضی کشاورزی موجب شده کشاورزان آسیب ببینند و باید به گونه ای برنامه ریزی کرد که بتوان با بزرگ کردن مساحت اراضی از افزایش هزینه های کشاورزی جلوگیری کرد و جمعیت روستاها بیشتر شود.

زاهدی با اشاره به ثبت دیرهنگام وقایع وفات و تولد در برخی نقاط استان، ادامه داد: شورای تامین شهرستان ها باید در این زمینه دقت کنند چون غفلت در این موضوع موجب برنامه ریزی های نادرست خواهد شد.

استاندار قزوین خاطر نشان کرد: همه توان خود را باید به کار بگیریم تا سامانه کارت هوشمند ملی به طور کامل در استان اجرا شود تا جلوی همه سوء استفاده ها و مشکلات بعدی را بگیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز