شهردار قزوین:

متولی توسعه امامزاده حسین (ع) اداره کل اوقاف است

۱۳۹۷/۰۴/۰۶ - ۱۴:۱۰:۰۹
کد خبر: ۷۲۲۹۵۰
متولی توسعه امامزاده حسین (ع)  اداره کل اوقاف است
شهرداری قزوین با آورده ١۵میلیارد تومانی و به عنوان کارگزار در پروژه ساماندهی امامزاده حسین (ع) مشارکت کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی صفری شهردار قزوین در جلسه شورای شهر اظهار کرد: متولی اصلی ساماندهی امامزاده‌ ها اداره کل اوقاف و امور خیریه است و شهرداری با هدف کمک به طرح بازآفرینی شهری و با آورده ١٥میلیارد تومانی به عنوان کارگزار طرح در پروژه توسعه و ساماندهی امامزاده حسین(ع) مشارکت کرده است.

شهردار قزوین بیان کرد: این طرح در سال٩٢ توسط استاندار وقت و با محوریت استانداری قزوین و با مشارکت اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری قزوین شروع شد.

صفری افزود: طرح توسعه و ساماندهی امامزاده حسین(ع) یک طرح عادی نیست و در بافت تاریخی شهر قرار دارد، لازم است تمام دستگاه‌ های متولی مشارکت فعالانه تری داشته باشند.

وی ادامه داد: اگر این دستگاه‌ های مرتبط مشارکت نکنند، شهرداری به صورتی که مشکلی برای شهروندان ایجاد نشود، طرح را با نگاه بازآفرینی شهری و به صورت فریز شده و کوچک اجرا می کند چرا که این موضوع یک مسئله استانی است و نباید نسبت به آن بی تفاوت بود.

این مقام مسوول ابراز کرد: شهرداری قزوین به حدود ۶۴درصد از تعهد مالی خود در طرح ساماندهی امامزاده حسین(ع) عمل کرده و از این لحاظ، با اختلاف زیادی جلوتر از سایر دستگاه‌ های ذیربط در این موضوع قرار دارد.

شهردار قزوین یادآور شد: طرح ساماندهی محلات قدیمی باید با کمترین آسیب به بافت تاریخی شهر و زندگی ساکنان محله ها انجام شود.

صفری به تخریب این بافت تاریخی اشاره کرد و گفت: دلیل تخریب این بافت و تاریخی و اینکه مدیران مذهبی آن را تایید می‌کنند، سوالی است که جوابی برای آن پیدا نشده است.

وی با تصریح اینکه شهرداری قزوین به لحاظ اخلاقی نمی‌تواند از پروژه ساماندهی امامزاده حسین(ع) خارج شود، گفت: اگر دستگاه های متولی به صورت فعال وارد این طرح نشوند، شهرداری نیز با رویکرد خود و نگاه بازآفرینی شهری به اجرای پروژه ادامه خواهد داد.

این مقام مسوول در پاسخ به مشاور طرح گفت: طرح ها باید متناسب با واقعیت موجود در جامعه و با محور توجه به مردم و مسائل اجتماعی طراحی شود و مقرر شده این طرح با در نظر گرفتن تمام موارد در جلسات فنی بازبینی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز