استاندار قزوین خواستار شد؛

با آنفولانزای مرغی مقابله جدی شود

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۱۲:۳۶:۲۴
کد خبر: ۷۲۵۸۵۹
با آنفولانزای مرغی مقابله جدی شود
عبدالمحمد زاهدی گفت: برنامه های مقابله با بیماری آنفولانزای مرغی در استان قزوین با جدیت پیگیری و اجرا شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی در دیدار با اکبر قانعی مسوول هماهنگی ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وزارت جهاد کشاورزی، اظهار کرد: برنامه های مقابله با بیماری آنفولانزای مرغی در استان قزوین با جدیت اجرا شود و تا زمانی که درصد این بیماری به صفر برسد ادامه داشته باشد.

استاندار قزوین ادامه داد: اقدامات مقابله با این بیماری  باید بر اساس برنامه ریزی های کارشناسانه انجام شود و با نگاه تیزبین حرکت کنیم تا شاهد بروز هیچگونه عارضه ای در استان نباشیم.

زاهدی ادامه داد: در استان قزوین مجموعه جهاد کشاورزی و دامپزشکی در برنامه های مبارزه با آنفولانزای مرغی پای کار هستند و مجموعه ستادی استانداری نیز در تمامی موارد همکاری لازم  را دارد و برای جلب رضایت مردم و از بین بردن این بیماری تلاش می کنیم.

 وی تاکید کرد: همچنین تجهیزات مبارزه با آنفولانزای فوق حاد پرندگان در استان باید به گونه ای باشد که حتی با درک ضعیف ترین پیش بینی برای پیشگیری و مقابله برنامه داشته باشیم.

در ادامه اکبر قانعی مسوول هماهنگی ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان وزارت جهاد کشاورزی کشور در این دیدار گفت: در کشور ۱۲استان را بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تهدید می کند که در ۷ استان تهدید جدی است و بیماری در آن بیشتر دیده شده است.

قانعی افزود: استان قزوین در بین 12استانی که در معرض تهدید بیماری فوق حاد پرندگان قرار دارند؛ موفق عمل کرده است.

وی اضافه کرد: برای هماهنگی بیشتر در مبارزه با این بیماری طرح جامعی تهیه شده که از اول مهرماه در سراسر کشور اجرایی می شود.

مسوول هماهنگی ستاد آنفلوانزای فوق حاد پرندگان تصریح کرد: بیماری فوق حاد پرندگان یک تهدید است اما با تمهیدات پیش بینی شده می توانیم آن را به یک فرصت تبدیل کنیم تا صنعت مرغداری در کشور به روز شود.

قانعی یادآورشد: باید در این شرایط کمک کنیم تا صنعت مرغداری که می تواند به یک صنعت صادراتی مهم تبدیل شود آسیب های خود را شناخته و برای مقابله با آن آماده شود.

این مسوول ادامه داد: تولید مرغ سالم با محوریت صادرات می تواند به شکوفایی و رونق کسب و کار این صنعت کمک کند.

وی اظهارکرد: استان قزوین که جایگاه مهمی در تولید مرغ تخم گذار و اجدادی دارد در سال گذشته توانست با مدیریت منطقی از بحران عبور کند و به همین دلیل قرار است به عنوان پایلوت در طرح سال 97 مشارکت جدی در برنامه ها داشته باشد.

در این جلسه فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی، زینالی مدیرکل دامپزشکی استان، مهدی خانی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین نیز حضور داشتند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز