موسس انجمن خیریه همیاران جوان سرمد:

مسوولان از سمن‌ها حمایت عملی کنند

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۱۳:۴۴:۲۳
کد خبر: ۷۲۷۵۲۶
مسوولان از سمن‌ها حمایت عملی کنند
بهاره صفاریان گفت: انجمن خیریه "همیاران جوان سرمد" با تلاش جوانان استان قزوین برای کمک به افراد نیازمند تاسیس شده و انتظار داریم مسوولان از سمن‌ها حمایت کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "بهاره صفاریان"، موسس و دبیر انجمن خیریه همیاران جوان سرمد در گفتگو با خبرنگار برنا در خصوص زمان تاسیس و هدف از تشکیل انجمن اظهار کرد: از تیر ماه سال94 متوجه شدم که کمپین جمع‌ آوری ضایعات درب‌ های پلاستیکی در شهرهای دیگر ایران شکل گرفته است و کمپین‌ های فعال محیط زیست که درب بطری‌ های پلاستیکی را در طبیعت جمع‌ آوری می‌کنند؛ این امر بهانه‌ ای شد تا این انجمن را در شهر قزوین تشکیل دهم که در ابتدا با کمک دخترم جمع‌ آوری درب بطری‌ ها را شروع کردیم و به تدریج با کمک اطرافیان و لطف الهی، این جمعیت گسترده‌ تر شد.

anjoman (3)-2

 صفاریان اضافه کرد: درابتدا 5پایگاه در سطح شهر قزوین داشتیم ولی به همت و کمک مردم به خصوص جوانان تا کنون به 50پایگاه رسیده است و پایگاه مرکزی جمع‌ آوری درب‌ های پلاستیکی در خیابان غیاث آباد می‌باشد.

وی عنوان کرد: این انجمن مردمی است و عده‌ ای از افراد جوان دلسوز و نیکوکار به طور داوطلبانه و با میل شخصی فعالیت می‌کنند که حدودا 24نفر هستند. همچنین انجمن در شهرستان‌های اطراف از جمله: محمدیه، الوند، اقبالیه، ضیاءآباد و حیدریه پایگاه دارد که نمایندگان آنها بطری‌ ها را جمع‌ آوری می‌کنند و هر وقت به آنها اعلام شود، درب‌ ها را می‌فرستند.

با فروش270کیلو درب بطری 2 عدد ویلچر خریدیم

 دبیر انجمن با اشاره به فروش 270کیلو درب بطری افزود: با کمک خیران و مردم قزوین 2عدد ویلچر خریداری کردیم که یکی را به موسسه حمایت از کودکان سرطانی مکس و دیگری را به موسسه حمایت از کودکان کار اهدا کردیم که خبر این امر پسندیده به گوش خیلی از مردم شهر رسید و کم کم برای کمک به انجمن روی آوردند و موجب شد کمک‌ ها و حمایت‌ ها افزایش پیدا کند.

صفاریان هدف از تشکیل انجمن را تهیه تجهیزات پزشکی به بیماران و افراد نیازمندی که تحت هیچ گونه حمایتی نیستند، اعلام کرد.

موسس انجمن خیریه سرمد خاطرنشان کرد: درخواست سبد جمع‌ آوری بطری در ابتدا به ندرت بود، اما حالا از سوی رستوران‌ ها و ارگان‌ ها بسیار زیاد شده طوری که با تاخیر یک ماهه به دستشان می‌ رسد؛ زیرا انجمن بودجه کافی برای تهیه این سبدها را ندارد و تنها درآمد آن از فروش درب بطری‌ ها می‌ باشد.

مسوولان از سمن‌ها حمایت عملی کنند

وی با اشاره به شعارهایی که مسوولان برای حمایت از سمن ها می‌ دهند، تصریح کرد: هیچ ارگان یا سازمانی از این انجمن حمایت نمی‌کند و از رسانه‌ ها خواستاریم نقش حمایت از انجمن را پررنگ‌ تر کنند.

 دبیر انجمن با اشاره به اینکه ماهیانه به صورت ثابت کمک نقدی داریم، تاکید کرد: امیدواریم با حمایت‌ های مردم، مسوولان و خیران کمک‌ های بیشتری به افراد نیازمند داشته باشیم و این همیاری به طور مستمر ادامه داشته باشد تا بتوانیم در زمینه‌ های دیگری چون خرید دارو و توزیع سبد کالا خدمت‌ رسانی کنیم.

صفاریان درخصوص مزیت‌ های این طرح توضیح داد: اگر این طرح عملیاتی نمی‌شد حجم زیادی در حدود 14هزار کیلو درب بطری که پلی‌اتیلن است به زباله می‌رفت، اما با همت ساده شهروندان به چرخه بازیافت برگشته و به گونه ای در چرخه اقتصاد کشور کمک کرده و از تخریب محیط زیست هم جلوگیری شده است.

همچنین با فروش این مواد پلاستیکی و درآمدی که از این راه کسب می شود به افراد نیازمند کمک می کنیم و کمی از دغدغه‌ های این قشر را  کم می‌کنیم.

عدم نیروی کافی یکی از مشکلات انجمن است

صفاریان بزرگترین معضل و مشکل انجمن را عدم نیروی کافی برای جمع‌آوری روزانه یا هفتگی درب‌ های پلاستیکی دانست و گفت: همچنین یک وسیله نقلیه برای حمل و نقل این درب‌ ها در اختیار انجمن نیست و باید هر بار برای جابجایی آنها هزینه گزافی را بپردازد که در حد توان مالی انجمن نیست.

وی در ادامه به حمایت و جذب اسپانسر برای موفقیت بیشتر این انجمن تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه فعالیت‌ های این انجمن عام‌ المنفعه است و اهداف خیرخواهانه دارد؛ حمایت افراد توانمند از نظر مالی می‌تواند کمک بزرگی در رسیدن به اهدافمان کند و امیدوارم این امر مهم با حمایت خیرین و افراد متمول محقق شود.

صفاریان در پایان گفت: انتظار ما از مسوولان این است که در مراسم‌ ها و گردهمایی‌ های انجمن شرکت کنند زیرا حضور آنها سبب دلگرمی ما می‌شود و انجمن را با حمایت‌ های غیرمادی و با کارهایی چون در اختیار گذاشتن اموال عمومی مثل اجاره رایگان سالن‌ ها جهت برگزاری همایش‌ ها یا وسیله نقلیه‌ دولتی برای جمع‌ آوری درب‌ ها؛ یاری کنند.

anjoman (4)-2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز