رییس سازمان تعاون روستایی قزوین:

شیر خام باید بدون واسطه خریداری شود

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۱۴:۱۲:۵۵
کد خبر: ۷۲۷۵۵۰
شیر خام  باید بدون واسطه خریداری شود
محمود محمودی گفت: شیر خام در استان قزوین باید به صورت مستقیم از دامداران و بدون عوامل واسطه و دلالان خریداری شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمود محمودی رییس سازمان تعاون روستایی استان قزوین در جلسه کمیته راهبری خرید حمایتی شیر خام و استحصالات اظهار کرد: شیر خام باید تولید روز جاری باشد و خرید آن از عوامل واسطه و دلالان مجاز نیست و باید از طریق دامداران استان به صورت مستقیم خریداری شود.

رییس سازمان تعاون روستایی قزوین ادامه داد: خرید شیر خام براساس سهمیه تعیین شده و ابلاغی به استان انجام می شود و تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت.

محمودی عنوان کرد: شیر خام باید با بار میکروبی کمتر از یک میلیون تحویل داده شود. مقدار چربی آن 3.2، پروتئین بالاتر از 2.8، ماده خشک بالاتر از 8، مقدار آب کمتر از یک درصد و اسیدیته آن بین 14 تا 16 درجه دورنیک باشد.

وی تصریح کرد: مبنای قیمت خرید شیر خام از دامداران علی الحساب از قرار هر کیلو 14هزار و 400ریال است که براساس ویژگی های کیفی شیر تغییر می کند.

این مسوول خاطرنشان کرد: پرداخت بهای محصول به دامداران پس از ثبت اطلاعات خرید، فروش و موجودی در سامانه انجام می شود.

رییس سازمان تعاون روستایی اضافه کرد: به منظور تحویل و استحصال شیر خام به شیر خشک و خامه، اتحادیه دامداران باید نسبت به عقد قرارداد فرآوری و استحصال شیر خام با کارخانجات و شرکت های دارای پروانه بهداشتی که مجوز صادارت محصول شیر خشک را دارند اقدام کند.

محمودی در ادامه گزارشی از روند خرید حمایتی شیر خام دامداران، تعیین مباشر خرید، تنظیم قرارداد با مباشر، میزان تولید شیر خام استان و پیگیری افزایش میزان سهمیه استان را ارائه کرد.

 این جلسه با حضورحسین نعمتی مدیرعامل اتحادیه دامداران استان قزوین، روسای ادارات و جمعی از مسوولان جهاد کشاورزی استان در سالن جلسات سازمان تعاون روستایی قزوین برگزار شد.

تعاون روستایی2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز