مدیر کل بهزیستی استان قزوین:

۴۸طرح خدماتی در قزوین افتتاح می شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۱۶:۲۲:۲۴
کد خبر: ۷۲۸۰۹۶
۴۸طرح خدماتی در قزوین افتتاح می شود
علیرضا وارثی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی 48 طرح خدماتی توسط اداره کل بهزیستی استان قزوین افتتاح می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا وارثی مدیر کل بهزیستی استان قزوین در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی در شیرخوارگاه حلیمه برگزارشد، اظهار کرد:  48طرح خدماتی در زمینه پیشگیری، نگهداری، اشتغال، توانبخشی و مسکن به همت اداره کل بهزیستی استان قزوین اجرا می شود.

مدیر کل بهزیستی قزوین عنوان کرد: برنامه های اجرایی در شهرستان قزوین شامل 26طرح است که عبارتند از افتتاح مراکز توانبخشی، پیشگیری و مشاوره، هفتمین مرکز ژنتیک، سامانه کاهش طلاق و مرکز نگهداری معلولان ذهنی بالای 14 و زیر 14 سال است.

وارثی ادامه داد: راه اندازی آژانس ویژه معلولان، افتتاح مرکز مشاوره رهگشا و واگذاری 10واحد مسکونی به معلولان  از برنامه های  شهرستان تاکستان است.

وی کلنگ زنی موسسه مشیز، راه اندازی کلینیک مددکاری، مرکز توانبخشی روزانه سالمندان را از پروژه های اجرایی شهرستان البرز اعلام کرد.

این مقام مسوول اضافه کرد: در شهرستان آبیک 3واحد مسکونی به مددجویان تحت حمایت بهزیستی واگذار می شود و همچنین مرکز شبانه روزی سالمندان و اورژانس اجتماعی در این منطقه افتتاح می شود.

مدیر کل بهزیستی قزوین با اشاره به ولادت با سعادت حضرت معصومه(س) گفت: همایش روز دختر در شهرستان بوئین زهرا به همین مناسبت در روز 30 تیر ماه برگزار می شود و موسسه خیریه صدیقه طاهره در این شهرستان نیز افتتاح می شود.

وارثی ضمن تشکر از اطلاع رسانی اصحاب رسانه ابراز کرد: رسانه ها به عنوان منبع پویای اجتماعی در استان  عمل کرده و در تمامی حوزه های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و... نقش آفرینی می کنند.

وی تاکید کرد: دولت به تنهایی نمی تواند مشکلات و آسیب های اجتماعی را حل کند، بنابراین رسانه ها و مردم نقش موثر و مفیدی در این زمینه می توانند ایفا کنند.

این مسوول یکی از مشکلات حوزه بهزیستی را عدم آگاهی مردم دانست و افزود: امیدواریم با یاری رسانه ها آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در جامعه رشد روزافزون داشته باشد تا شاهد کاهش چشمگیر آسیب های اجتماعی باشیم.

مدیر کل بهزیستی قزوین بیان کرد: خدمات ارایه شده توسط اداره بهزیستی قزوین علی رغم محدودیت های اقتصادی در حوزه توانبخشی 20درصد، سالمندان 25درصد و اشتغالزایی حدود 100درصد نسبت به سال های اخیر رشد داشته است.

وارثی از مردم خواستار شد تا کمک ها و حمایت های نقدی و غیر نقدی خود را به دستگاه های متولی این امر تحویل دهند تا مساعدت ها به افراد نیازمند واقعی ارائه شود.

گرامیداشت هفته بهزیستی از  23  تیر ماه آغاز و تا 31 تیر ادامه دارد.

 

 

نظر شما