معاون عمرانی استاندار قزوین:

۳هزار میلیارد ریال اعتبار به روستاها پرداخت شده است

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۱۳:۴۸:۳۴
کد خبر: ۷۲۸۳۱۵
۳هزار میلیارد ریال اعتبار به روستاها پرداخت شده است
علی فرخزاد گفت: سه هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار از سال 92 تاکنون به مناطق روستایی استان قزوین از محل ارزش افزوده پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علی فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در همایش سراسری دهیاران استان قزوین که به مناسبت روز دهیاری ها برگزار شد، اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید به مناطق روستایی توجه ویژه ای شده است که طی سال های اخیر فعالیت های عمرانی در این مناطق چند برابر شده تا جایی که از سال 92تاکنون سه هزار و 200میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به روستاهای استان قزوین پرداخت شده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: در حال حاضر نیز میزان اعتبار پروژه های عمرانی در حال اجرای روستاهای قزوین بالغ بر 400میلیارد ریال است.

فرخزاد اضافه کرد: برای توسعه پایدار روستاها تنها عمران و آبادانی آنها مهم نیست، بلکه باید به اقتصاد آنها هم توجه کرد و دولت همواره با تسهیلاتی که در قالب اشتغال روستایی پرداخت می کند، توجه خاص خود به این حوزه را نشان داده است.

وی از صدور مجوز 100دهیاری جدید در قزوین خبر داد و افزود: اقدامات انجام شده، همه بیانگر توجه دولت به روستاها بوده تا جایی که امروز قزوین، رتبه سوم را در دفاتر امور روستایی کشور کسب کرده است.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ورود دهیاران در زمینه های فرهنگی و نشاط اجتماعی، گفت: اگرچه در برخی مناطق کارهای خوبی انجام شده اما باید در این بخش بیشتر ورود پیدا کرد.

معاون عمرانی استاندار قزوین ابراز کرد:ورود به عرصه های فرهنگی و ایجاد نشاط اجتماعی در روستاها از جمله مهمترین وظایف دهیاران است که این امر زمینه شکوفایی استعدادها و شادابی جامعه روستایی را منجر خواهد شد.

فرخزاد تاکید کرد: دهیاران به عنوان نماینده حاکمیت در روستاها با تمام سختی ها، حقوق و مزایای کم به نحو قابل توجهی به وظایف خود عمل می کنند.

وی، تهیه طرح هادی روستایی و پوشش اینترنت را فصل مشترک مطالبات دهیاران عنوان کرد و گفت: سال گذشته 100طرح هادی روستایی در استان مورد بازنگری قرار گرفت و امسال نیز طرح 150روستا در دستور کار قرار دارد.

این مسوول ادامه داد: حوزه پوشش اینترنت هم نیازمند فعالیت های جدیدی است و باید  تلاش شود تا در سال جاری نیز  300روستای دیگر استان تحت پوشش اینترنت قرار بگیرد.

معاون عمرانی استاندار قزوین با تاکید بر استفاده از ظرفیت دهیاری ها در مواقع وقوع بحران، اظهار کرد: در این رابطه دهیاران باید ضمن فراگیری آموزش های لازم، نخستین افرادی باشند تا هنگام حادثه در محل حضور یافته و اقدامات اولیه را به اجرا درآورند.

فرخزاد ابتکار و نوآوری را پیش شرطی مهم برای توسعه روستاها دانست و افزود: منابع و اعتبارات به صورت محدود و مشخص تخصیص می یابند اما این ابتکار و نوآوری دهیاران است که می تواند از ظرفیت های موجود به طور موثرتری استفاده کنند.

نظر شما