رئیس سازمان جهاد کشاورزی قزوین خبرداد؛

خرید ۱۶۵هزار تن گندم از کشاورزان قزوینی

۱۳۹۷/۰۴/۲۱ - ۱۴:۱۵:۲۶
کد خبر: ۷۲۸۳۳۳
خرید ۱۶۵هزار تن گندم از کشاورزان قزوینی
فاطمه خمسه از خریداری بیش از ۱۶۵هزار تن گندم از کشاورزان استان قزوین در سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ فاطمه خمسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ششمین جلسه ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تا کنون بیش از ۱۶۵هزار تن گندم از کشاورزان استان قزوین خریداری شده و  قزوین جزمعدود استان هایی است که  بیش از تعهد ۲۰۵هزار تن؛ گندم خریداری خواهد کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به هماهنگی انجام شده با ستاد وزارت متبوع برای افزایش تعهد خرید گندم پیش بینی کرد تا ۲۲۰هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شود.

خمسه افزود: با اقدامات انجام شده برای افزایش کیفیت گندم تولیدی در سال  جاری از کیفیت بالا و سن زدگی پایینی برخودار است.

وی اعلام کرد: ذخیره سازی گندم برای تولید آرد در استان انجام شده و مشکلی برای تامین آرد نانوایان استان وجود ندارد.

این مسوول خاطر نشان کرد: با هماهنگی های انجام شده با پشتیبانی امور دام ذخیره سازی و خرید جو برای واحدهای دام و طیور استان هم صورت گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین ادامه داد: برای حمایت از تولید کنندگان استان ازابتدای سال جاری ۷۱۹۰تن ذرت ، ۵۱۰تن جو و ۱۸۸۰تن سویا تامین و توزیع شده است.

خمسه با اشاره به بحران آب در بخش کشاورزی ابراز کرد: اطلاع رسانی برای عدم کشت ذرت انجام شده اما برای تامین نیاز دامداران به ذرت باید نهاده های مورد نیاز تامین شود.

وی در پایان یادآور شد: بر اساس سیاست های جهاد کشاورزی جهت ذخیره سازی ۱۰قلم کالای اساسی، در حال حاضر ۵۱۴تن مرغ و ۱۸تن گوشت قرمز منجمد در استان قزوین ذخیره سازی شده است.

جهادکشاورزی2

نظر شما