رئیس سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین:

جشنواره تابستانه شهر سبز در قزوین برگزار می شود

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۳:۱۳:۳۸
کد خبر: ۷۲۹۳۳۳
جشنواره تابستانه شهر سبز در قزوین برگزار می شود
محمد درافشانی گفت: 157برنامه فرهنگی، ورزشی و هنری با عنوان جشنواره تابستانه شهر سبز در بوستان های استان قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ محمد درافشانی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: جشنواره تابستانه شهر سبز در قالب برنامه های فرهنگی، ورزشی و هنری با شعار "شهروند سالم، شهر بانشاط و شهر زیبا" در بوستان ها، محلات و نواحی منفصل شهری استان قزوین برگزار می شود.

درافشانی اضافه کرد:تحقق نشاط اجتماعی و ارتقاء فرهنگ شهروندی با استفاده از ابزار فرهنگ، هنر و آموزش، افزایش سطح سلامت جسمی و روحی شهروندان با اجرای برنامه های متنوع در بخش های ورزش همگانی، تحقق اهداف حمایتی، مشارکتی و توانمند سازی شهروندان با تکیه بر رویکردهای مهم دانایی، توانایی و پویایی از جمله اهداف برگزاری جشنواره تابستانه شهر سبز است.

وی ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره کاهش وپیشگیری از آسیب های اجتماعی، غنی سازی اوقات فراغت شهروندان  به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان، توجه به نواحی منفصل شهری خصوصا مناطق کم برخوردار می باشد.

رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به اجرای 66برنامه تابستانه ورزشی در مناطق مختلف شهر قزوین، افزود: این برنامه ها با هدف ایجاد  نشاط اجتماعی و غنی سازی اوقات فراغت شهروندان به ویژه بانوان در حال برگزاری است.

این مسوول خاطر نشان کرد: برگزاری «همایش ورزشی مادران و دختران»،«برنامه های مفرح ورزشی در نواحی منفصل شهری»،« همایش ورزش صبحگاهی» در بوستان های شهر، «همایش ورزش پهلوانی و زورخانه ای» و ... از جمله عناوین برنامه های تابستانه ورزشی است که در مناطق مختلف شهر قزوین از تیرماه سال جاری در حال برگزاری است.

درافشانی از اجرای 54برنامه تابستانه فرهنگی، هنری، سلامت و گردشگری در مناطق مختلف شهر قزوین خبر داد و گفت: جشنواره بزرگ «همسایه مهربان من» از جمله این برنامه ها می باشد که با بیش از 15برنامه متنوع با هدف ارتقای سطح مهارت های زندگی، فرهنگ شهروندی، شهرنشینی و آپارتمان نشینی در محله های آپارتمان نشین نظیر محله مینودر در حال برگزاری است.

وی عنوان کرد: برنامه «سینما سلام» از دیگر برنامه های تابستانه فرهنگی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری است که  با هدف آشتی بیشتر مردم با سینما در  مناطق مختلف شهر قزوین به ویژه بوستان ها و در راستای نشاط  اجتماعی اجرا می شود.

رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین برپایی اقامه نماز جماعت مغرب در 7بوستان شهر قزوین، برگزاری مسابقه احکام و احادیث، جشنواره طنز فارسی، شبی با شهیدان زیر آسمان شهر، مسابقه آوای شهر، بزرگ هنرمندان شهر کوچک من و ... از عناوین دیگر برنامه های تابستان فرهنگی ذکر کرد.

این مسوول یادآور شد: همچنین 37برنامه تابستانه در سطح محلات و مراکز آموزشی سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین در حال برگزاری است که برگزاری "کاروان شهر شاداب" با هدف آموزش و ایجاد نشاط و با رویکرد مباحث شهروندی درقالب برپایی غرفه و جنگ عصرگاهی در نواحی منفصل شهری برگزار می شود.

رئیس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین اظهار کرد: همچنین "مسابقه بازیهای فکری" با هدف ایجاد شور و نشاط در جامعه و تقویت روابط والدین با فرزندان در بوستانها و نواحی منفصل شهری، برپایی "کارگاههای آموزشی در خانه های فرهنگ و فرهنگ سراهای سطح شهر" با رویکرد آموزش های شهروندی، مهارت های زندگی، تربیت فرزندان، سلامت و بهداشت روان از دیگر برنامه های مراکز آموزشی سازمان فرهنگی و ورزشی است.

درافشانی در پایان خاطرنشان کرد: افزایش هویت اجتماعی و محلی، انسجام‌ بخشی، پر کردن اوقات فراغت، افزایش نشاط اجتماعی و شناخت ظرفیت‌ های فرهنگی و هنری از جمله اهداف مدیریت شهری قزوین در اجرای این برنامه های فرهنگی، هنری، اجتماعی و ورزشی است.

شهرداری2

نظر شما