معاون سیاسی و امنیتی استاندار خبر داد؛

راه اندازی ۲۶ اتاق گفت و گو در قزوین

۱۳۹۷/۰۴/۲۸ - ۱۰:۵۱:۵۱
کد خبر: ۷۳۰۹۲۴
راه اندازی ۲۶ اتاق گفت و گو در قزوین
علیرضا آشناگر از تشکیل 26 اتاق گفت و گو در سطح شهرستان ها و بخش های 19 گانه استان تشکیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ علیرضا آشناگر معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین در نشست خبری به مناسبت 23 تیرماه، روز گفت و گو و تعامل سازنده با جهان و به منظور تشریح منشور گفت و گوی سیاسی که از سوی وزیر کشور به استانداری ها ابلاغ شده، اظهار کرد: برای تحقق توسعه جوامع بشری گفتگو، تبادل‌نظر و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، اقتصادی و علمی شهروندان به‌ویژه نخبگان، ضروری است و با این نگاه اتاق گفت‌وگو تشکیل خواهد شد.

آشناگر با اشاره به لزوم تشکیل اتاق گفت‌وگو خاطرنشان کرد: مدیران به‌شدت به نظرات نخبگان و مشارکت آحاد مردم احتیاج دارند و هرچه فرهنگ گفت‌وگو گسترش پیدا کند به‌طور طبیعی فرهنگ مدارا و دموکراسی در جامعه جریان خواهد یافت.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین افزود: همانگونه که قبل از انتخابات منشور حقوق شهروندی منتشر شد و همین موضوع نشان داد که دولت عزم خود را برای استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی، سیاسی و علمی جزم کرده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ۲۶ اتاق فکر در استان فعال خواهد شد؛ ازجمله اهداف تشکیل این اتاق‌ها می‌توان به فراهم آوردن بستر مناسب برای ارتباط نخبگان با مدیران، مسئله یابی و اولویت‌بندی مشکلات شهرستان‌ها، مواجهه دانش‌محور با مشکلات، افزایش غنای تصمیم‌گیری و بسترسازی گفت‌وگو میان مردم و دولت، جلب مشارکت نخبگان در اداره امور شهری، ایجاد همدلی میان مردم و مدیران در درک مسائل و مشکلات جامعه، آسیب‌شناسی و اصلاح فرآیندهای محدودیت آفرین در ارتباط مردم و مسئولان، استفاده از نظرات نخبگان برای حل مشکلات و درنهایت نهادینه کردن فرهنگ تعامل و گفت‌وگو برای ایده پردازی در جامعه اشاره کرد.

وی در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد فرهنگ گفت‌وگو از سال‌های ابتدایی زندگی اظهار کرد: آموزش‌ و پرورش در مدارس و در امتداد آن آموزش عالی در دانشگاه‌ها باید تلاش کند تا با روش‌های درست و کارشناسی شده در میان دانش آموزان و دانشجویان این فرهنگ را که می‌توان با همفکری و ایده پردازی به نتایج مثبتی رسید ایجاد کند.

آشناگر تصریح کرد: قطعاً یکی از برنامه‌های دشمن ایجاد اختلاف میان قومیت‌های مختلف ایرانی است که این شکاف میان قومیت‌ها را می‌توان با استفاده از همین فرهنگ گفت‌وگو از بین برد در این میان رسانه‌ها می‌توانند ضرورت و اهمیت گفت‌وگو و همفکری در بین مسئولان و مردم را تبیین و فراگیر کنند.

وی گفت: راه مقابله با دشمن انسجام و وحدت است و این امر ممکن نمی‌ شود مگر با رفع کدورت‌ ها و رفع کدورت‌ها نیز با گفت‌وگو قابل‌دستیابی خواهد بود.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، تشکیل و تقویت اتاق احزاب و سازمان های مردم نهاد را نخستین اصل در منشور گفت و گوی سیاسی دانست و اظهار داشت: هم اکنون 55دفتر حزب سیاسی در استان تاسیس شده که 31 حزب آن دارای مجوز و 24 حزب نیز فاقد مجوز هستند.

وی با بیان اینکه بیشترین مجوز تاسیس دفتر احزاب با 16 مورد مربوط به دولت تدبیر و امید است، اضافه کرد: برخی از احزاب فعالیت های موسمی داشته که این برای نظام یک آفت محسوب می شود و باید فعال شوند.

 

نظر شما