استاندار قزوین تاکید کرد؛

با "فساد" سیاسی برخورد نکنید

۱۳۹۷/۰۴/۳۱ - ۱۴:۱۵:۴۷
کد خبر: ۷۳۲۰۳۵
با فساد سیاسی برخورد نکنید
زاهدی گفت: در برخورد با فساد باید حقوقی و قضایی برخورد کنیم تا فساد ریشه کن شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین، در مراسم روز صنعت و معدن که با حضور معاون وزیر صنعت در سازمان صنعت قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در برخورد با فساد باید حقوقی و قضایی برخورد کنیم تا فساد ریشه کن شود در غیر این صورت با برخورد سیاسی مشکلات حل نمی شود.

استاندار قزوین افزود: زیرساخت صنعت ما باید پژوهش، تحقیقات و فناوری باشد و بدانیم اگر بخواهیم صنعت رشد کند نیازمند توجه جدی به این امور هستیم.

زاهدی تصریح کرد: در این مراسم باید تولیدکنندگان به صورت شفاف حرف خود را بگویند تا ما در جریان مشکلات قرار گیریم.

وی گفت: اهل توجیه نیستم اما باید در مورد برخی مشکلات مطرح کرد که امروز که قیمت ارز و سکه جهش بی سابقه داشته دلایل مختلفی دارد که بخشی از آن مدیریتی است، شاید به موقع تصمیم نگرفتیم یا اشتباه تصمیم گرفتیم که کار به اینجا رسیده است.

استاندار یادآور شد: یک ترلیارد و ۵۰۰میلیارد تومان امروز نقدینگی دردست مردم داریم که در سال ۸۴حدود ۶۴هزار میلیارد تومان بود اما یک بمبی بنام نقدینگی در حال انفجار بوده که از آن غفلت کرده بودیم.

زاهدی اظهار داشت: در طرح بهین یاب تسهیلاتی که پرداخت کردیم اصلا با نقدینگی قابل مقایسه نیست و در این میان سالانه ۴۵هزار میلیارد تومان هم یارانه می دهیم که فقط هزینه می شود و امروز این بمب نقدینگی با خروج ترامپ از برجام منفجر شده البته نمی گویم مشکل خارجی بوده، در داخل هم مشکل داشتیم و مسوولان هم تصمیمات اشتباه گرفته اند.

زاهدی بیان کرد: اگر در استانها اختیارات بیشتر شود می توانیم مشکلات صنعت و تولید را حل کنیم در حالی که برخی پرونده ها باید در کار گروه های ملی رسیدگی و بعد از ماه ها تصمیم گیری شود که این روند منطقی نیست.

وی ادامه داد: گاهی به دلیل اینکه باید در تهران تصمیم گیری شود کارها در استانها طولانی می شود و برخی مواقع هم تصمیمات اصولی نمی گیریم و کار خسته کننده می شود.

استاندار قزوین یادآور شد: برای نمونه شهرک صنعتی کاسپین را در شعاع ۱۲۰کیلومتری تهران در قزوین احداث کرده و به سرمایه گذاران مشوق داده ایم که ۷سال از مالیات معاف باشند اما امروز در یک تصمیم غلط می گوییم باید مسافت هوایی مورد توجه قرار گیرد و با این تصمیم اشتباه مشکل ساز شده ایم.

زاهدی اظهارداشت: دولت باید به مدیران و استانداران خود اعتماد کرده و اختیار دهد تا مشکلات سریع تر حل شود و در شرایط بحرانی باید تصمیم ویژه بگیریم تا از این وضعیت عبور کنیم.

در این مراسم از ۲۹واحد نمونه، ۸طرح تحقیقی، ۸طرح نمونه صنعتی، ۶پیشکسوت صنعتی، ۳پیشکسوت معدنی و ۸پیشکسوت اصناف تجلیل شدند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز