استاندار در شورای باغستان های سنتی:

سهم هر دستگاه در ساماندهی باغستان ها مشخص شود

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۱۲:۵۵:۰۴
کد خبر: ۷۳۲۹۰۷
سهم هر دستگاه در ساماندهی باغستان ها مشخص شود
استاندار خواستار مشخص شدن سهم و مسوولیت هر سازمان و دستگاهی در ساماندهی و احیاء باغستان های سنتی قزوین شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ "عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین  در هجدهمین جلسه شورای باغستان های سنتی قزوین که در استانداری برگزار شد با تاکید بر ضرورت حفظ و احیای باغستان های سنتی قزوین گفت: باید در اسرع وقت سهم و مسئولیت هر سازمان و دستگاهی در ساماندهی و احیاء باغستان های سنتی قزوین مشخص و اجرایی شود.

وی اظهار داشت: باید برای دستگاههای اجرایی مرتبط با باغستان پروژه تعریف کنیم تا بر این اساس سهم هر اداره مشخص شود زیرا نمی توان از ابتدا بودجه دولتی تعیین کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: در کشت جدید در باغستانها لازم است از گونه های مقاوم و سازگار با محیط که آب کمی مصرف می کنند استفاده کنیم تا باغستان حفظ شود.

استاندار تصریح کرد: موضوع تملک در باغستانهای حاشیه شهر بسیار مهم است و اگر برای تملک ۱۰۰هکتار از باغات در محدوده بالای اتوبان اقدام شود می توانیم ۲۵۰۰هکتار باغستان باقیمانده را برای آیندگان بیمه کنیم.

زاهدی بخشی از تخریب باغستانهای سنتی قزوین را ناشی از تصمیمات اشتباه مدیران در گذشته دانست و اظهارداشت: خیلی از کارهای ما به محیط زیست آسیب می زند و امروز  ما مدیران روی جاده هایی که دیگران ساخته اند حرکت می کنیم و فردا آیندگان از روی جاده ای که ما می سازیم عبور خواهند کرد که تصمیمات اشتباه ما برای آنها هزینه ساز است.

وی در خصوص احداث سافاری پارک در بوستان باراجین هم اظهار داشت: این طرح به گفته کارشناسان به آب زیادی نیاز ندارد البته بهتر است از فعالان تشکلهای مردمی و حضور انجمن های دوستدار محیط زیست در جلسات استفاده شود تا اگر نظری داشتند که به نفع استان بود مورد توجه قرار گیرد.

زاهدی یادآور شد: البته باید هدفمان رسیدن به یک نفع مردمی باشد و به جای مناظره با یکدیگر گفتگو کنیم تا به هدف مشترک برسیم.

وی اظهارداشت: باید گفتگوها ادامه یابد و طرح های شهرداری را تشکلها بررسی کنند و ایده و راهکار بدهند تا نتایج کار بهتر شود.

استاندار اضافه کرد: اگر پول داشتم همه باغستان را تملک می کردم زیرا خیلی از صاحبان جدید باغستانها انگیزه نگهداری آن را ندارند و بهتر بود وقتی ثبت ملی شد تملک توسط دولت صورت می گرفت تا حفظ شود.

زاهدی اضافه کرد: همه مسئولان باید به فکر حفظ باغستان باشند زیرا این میراث همچنان در حال کوچک شدن است و لازم است کاری کنیم تا باغستانها برای صاحبان آن اقتصادی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز