مدیرکل دفتر اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خبرداد:

راه اندازی سامانه الکترونیکی طلاق طی آینده نزدیک در قزوین

۱۳۹۷/۰۵/۰۴ - ۱۲:۲۷:۳۲
کد خبر: ۷۳۳۶۹۹
راه اندازی سامانه الکترونیکی طلاق طی آینده نزدیک در قزوین
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین از راه اندازی سامانه الکترونیکی طلاق طی آینده نزدیک در قزوین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در سومین نشست ستاد ساماندهی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان قزوین با اعلام این خبر گفت: سامانه الکترونیکی طلاق با ارایه مشاوره و خدمات مددکاری به زوجین پیش از حضور آنان در دادگاه به منظور کاهش این آسیب در استان ایجاد می شود.

بیدخام افزود: این سامانه ابتدا به زودی در قزوین و در آینده نه چندان دور در دیگر شهرستان های استان راه اندازی خواهد شد.

وی اظهار داشت: گرچه نام قزوین از فهرست استان های دارای اولویت در راه اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق نبود اما به منظور پیشگیری و به حداقل رساندن این معضل خانوادگی ایجاد این سامانه و همچنین تقویت آموزش های پیش از ازدواج در دستور کار جدی ما قرار گرفته است.

بیدخام ادامه داد: راه اندازی این سامانه مصداقی از همکاری بین بخشی دستگاه ها است و بهزیستی، دادگستری، شهرداری و آموزش و پرورش در اجرا و اختصاص مکان و تجهیزات آن نقش داشته اند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: آمار طلاق در قزوین طی سه ماهه اول سال جاری 28درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

این مسوول اظهار داشت: این آمار نشان می دهد با همکاری های بین بخشی و تلاش سمن ها می توان به نتایج موثر و قابل قبولی در این حوزه دست یافت.

بیدخام در ادامه با تاکید بر تقویت آموزش های پیش ازدواج و مهارت زوحین، گفت: نقش این آموزش ها در کاهش طلاق انکارناپذیر است چرا که نداشتن مهارت های زندگی می تواند زوج ها را با چالش ها و مشکلات زیادی مواجه کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین افزود: بیشترین آمار طلاق در پنج سال زندگی اتفاق می افتد و همین نشان می دهد که داشتن مهارت های زندگی تا چه حد می تواند به زوجین در تداوم زندگی مشترک و درک متقابل کمک کند.

نظر شما