استاندار در مراسم افتتاح اکسپوی هنری قزوین:

هنر ابزاری برای آرامش انسان است

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۱:۲۸:۴۳
کد خبر: ۷۳۵۹۷۳
هنر ابزاری برای آرامش انسان است
"عبدالمحمد زاهدی" گفت: امروزه هنر ابزاری برای آرامش انسان است و اگر از آن غفلت کنیم آسیب خواهیم دید.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ " عبدالمحمد زاهدی" استاندار قزوین سه شنبه شب در مراسم افتتاح اکسپوی هنری قزوین با اشاره به نقش هنر در ایجاد آرامش اظهارداشت: از هنر باید بعنوان ابزاری برای رسیدن به آرامش استفاده کرد و درصورت غفلت از آن آسیب دیده و از آرامش دور خواهیم شد.

زاهدی اضافه کرد: انسان امروز با اصل و روح خود قهر کرده و بشری که با عشق خلق شده و باید با لطافت، هنر، محبت و احساس زندگی کند از همه خوبی ها فاصله گرفته است.

وی ابراز کرد: تزیین خانه ها با آثار هنری، باعث تلطیف روابط انسانی می شود.

استاندار قزوین گفت: تزیین خانه های ما با آثار هنری علاوه بر کمک به اقتصاد هنر موجب تلطیف روابط انسانی در جامعه می شود.

زاهدی عنوان کرد: تحقق شعار هر خانه یک اثر هنری ضمن کمک به معیشت و اقتصاد هنرمندان موجب تلطیف فضای جامعه و شکوفایی خلاقیت ها می شود.

استاندار قزوین ادامه داد: داستان بشر امروز بسیار پیچیده و سخت شده و انسانی که آمده بود زمین را آباد کند اما امروز آنچه ازاو سرمی زند تباهی و بدی و سیاهی است.

زاهدی بیان کرد: جامعه امروز پر از خشونت و قساوت و شلیک به سوی کسانی است که نمی شناسیم و باید بپذیریم وقتی با طبیعت و هویت و اصل خودمان که عشق است قهر کرده ایم باید منتظر عواقب آن باشیم.

استاندار قزوین تصریح کرد: هنر ارزشی، جلوه الهی است  ودر شرایطی که زندگی ماشینی شده است باید با خود آشتی کنیم و تنها راهش آشتی با هنر است.

زاهدی بیان کرد: رسالت هنر تلطیف رفتار انسانهاست و این نمایشگاه که با تلاش شبانه روزی عده ای علاقمند شکل گرفته در تلطیف فضای جامعه تاثیرگذار است.

استاندار قزوین تصریح کرد: فضای زندگی را از زیبایی های هنری خالی کرده ایم و رفته رفته از اصالت خود دور شده ایم و انسانی که همه صفات الهی را دارد به مرحله ای رسیده که اضطراب و آشفتگی وجودش را فرا گرفته است.

وی اضافه کرد: مهمترین جلوه خلاقیت انسان در هنر است و اگر با هنر آشنا شویم و از آن در زندگی استفاده کنیم به آرامش اجتماعی می رسیم.

زاهدی یادآور شد: هنرمند با ذهن خود خلق می کند و اگر به هنر اهمیت دهیم به اعتلای هنر و کاهش مشکلات کمک کرده ایم لذا بهتر است محیط خود را با استفاده از هنر زیبا و لطیف کنیم.

وی اظهارداشت: اگر هر خانه یک اثر هنری داشته باشد و تزیین خانه های ما با آثار هنری باشد هم به اقتصاد هنر و هم به آرامش جامعه کمک شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز