مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین خبرداد؛

صدور بیش از ۲۱۱ هزار برگ بارنامه در استان قزوین

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۱:۴۴:۲۲
کد خبر: ۷۳۵۹۷۸
صدور بیش از ۲۱۱ هزار برگ بارنامه در استان قزوین
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین از صدور بیش از 211هزار برگ بارنامه در این استان در چهار ماهه اول سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ افشین پیرنون مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین با اعلام این خبر گفت: طی چهار ماهه اول سال جاری 211 هزار برگ بارنامه در استان قزوین صادر شده است.

پیرنون اذعان کرد: حوزه حمل و نقل کالا یکی از بخش های بزرگ اقتصادی استان قزوین می باشد که فعالیت بیش از 12هزار نفر راننده و 9432دستگاه ناوگان باری در استان قزوین نشان از اهمیت این بخش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین افزود: طی 4ماهه اول سال جاری بالغ بر 2میلیون 949هزار تن کالا توسط ناوگان باری استان جابجا شده که این میزان افزایش 14درصدی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

پیرنون در خصوص شرکتهای فعال در حوزه حمل و نقل کالا گفت: در بخش حمل و نقل کالای جاده ای استان قزوین تعداد 84شرکت حمل و نقل داخلی و 2شرکت بین المللی، فعالیت دارند و استان دارای یک پایانه بار عمومی باربری ( واقع در کیلومتر 17جاده بویین زهراء ) است و بر اساس آمار کارت هوشمند 9432دستگاه ناوگان با میانگین عمر 20.8سال در استان فعال می باشند.

وی همچنین در خصوص بارهای صادره از مبداء استان قزوین به سایر استانها بیان داشت: عمده ترین بارهای استان شامل خاک معدنی (14.02 درصد)، انواع آجر ( 7.9 درصد)، نوشابه (7.1 درصد)، انواع مواد پاک کننده(4.73 درصد) ، میل گرد(3.72 درصد ) و... بوده است.

پیرنون در خاتمه یادآور شد: رانندگان فعال در حوزه حمل و نقل کالا می توانند با گزارشات ارسالی خود به این اداره کل از بروز هرگونه تخلف مانند دریافت کمیسیون اضافی، عدم پرداخت کرایه به موقع رانندگان و سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان و دیگر تخلفات شرکت های حمل و نقل جلوگیری نمایند.

وی یادآورشد: رانندگان می توانند گزارشات خود را از طریق سامانه تلفن پاسخگوی 141(داخلی 5)، سامانه پیامکی 3000141 و پایگاه اطلاع رسانی www.141.ir و یا صندوق پستی 3773-14155 به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای انعکاس دهند.

پایانه ها2

نظر شما