مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک خبرداد؛

آغاز کشت آفتابگردان در سطح ۲۰هکتار از اراضی آبیک

۱۳۹۷/۰۵/۱۰ - ۱۱:۴۶:۲۳
کد خبر: ۷۳۵۹۸۱
آغاز کشت آفتابگردان در سطح ۲۰هکتار از اراضی آبیک
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از شروع عملیات کشت آفتابگردان در سطح 20هکتار از مزارع کشاورزی بخش بشاریات از توابع این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ بیژن لطفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک با اعلام این خبر افزود: به منظور کشت و توسعه دانه های روغنی، کشت آفتابگردان روغنی از نوع رقم؛ هایسان در این میزان اراضی زراعی انجام شده است.

وی ابرازکرد: با توجه به اینکه شرایط مناسب آب و هوایی منطقه برای کشت آفتابگردان روغنی و همچنین امکان کشت آن به منظور تناوب زراعی در کنار عملکرد مناسب آن وجود دارد به کشاورزان منطقه توصیه می شود با کمک کارشناسان جهاد کشاورزی نسبت به توسعه کشت دانه های روغنی از جمله کشت آفتابگردان روغنی  در اراضی کشاورزی خود اقدام کنند.

 لطفی اظهارداشت: کشت دانه روغنی آفتابگردان از جمله محصولات زراعی در راستای توسعه کشت دانه های روغنی می باشد که نیازمند مدیریت زراعی صحیح و علمی بوده و با توجه به نوسانات قیمت بازار نیاز است تدابیر مناسب جهت فروش محصول انجام شود.

این مقام مسوول با بیان اینکه این شهرستان اخیرا اقدام به کشت آفتابگردان در اراضی کشاورزی منطقه کرده  و سال گذشته نیز کشت به صورت آزمایشی انجام شده گفت: پتانسیل بالای تولید این محصول و اقتصادی بودن آن در این شهرستان باعث شده  تا محصول آفتابگردان دانه روغنی به عنوان یک محصول در تناوب زراعی گیاهان توصیه می شود.

نظر شما